POLECAMY
Zostanie zamknięty jeden pas 3-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S8 pomiędzy Białymstokiem w Warszawą. To oznacza spowolnienie jazdy i zatory, zwłaszcza w godzinach wzmożonego ruchu. Niestety z sytuacją tą kierowcy będą musieli mierzyć się prawie przez dwa lata.
3 stycznia, o ile drogowców nie przestraszy zła pogoda, ruszą prace przy budowie węzła Podborze. Na czas robót zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu na drodze ekspresowej S8 w rejonie Ostrowi Mazowieckiej (pomiędzy węzłem Ostrów Mazowiecka Północ a istniejącym węzłem Podborze). Będzie zamknięte 3,2 km jezdni północnej, po której dziś odbywa się ruch z Białegostoku w kierunku Warszawy. Kierowcy pojadą w obu kierunkach po południowej nitce S8, będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w kierunku Warszawy i Białegostoku. Dodatkowo wprowadzi się ograniczenie prędkości do 60 km/h i zakaz wyprzedzania. Niestety taka organizacja ruchu nie będzie chwilowa - ma obowiązywać końca trwania prac. W okresach wzmożonego ruchu może to powodować istotne spowolnienie, a nawet zatory. Utrudnienia są związane z budową drogi ekspresowej S61 na odcinku Podborze - Śniadowo. Na pierwszy ogień idzie właśnie realizacja strategicznego węzła. Za dwa lata na węźle Podborze S61 połączy się z istniejącą drogą ekspresową S8 Warszawa - Białystok. Żeby dotrzymać umownych terminów, wykonawca rozpoczyna roboty w okresie zimowym. To niespełna dwa tygodnie po przekazaniu placu budowy i trzy po otrzymaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Jak podaje białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi inwestycję, skrzyżowanie S8 z S61 będzie miało postać węzła typu "koniczyna", z elementami łącznic bezpośrednich. Droga ekspresowa S8 docelowo będzie przebiegać dołem, pod drogą ekspresową S61. Obecnie wykonawca rozpoczyna przebudowę północnej jezdni S8 na odcinku o długości ok. 3,2 km. W pierwszej kolejności ruszą rozbiórki, frezowanie starej nawierzchni oraz roboty związane z poszerzeniem jezdni S8 o jeden pas ruchu. Z tego powodu poszerzone zostaną także wiadukty nad torami kolejowymi. Budowany fragment będzie miał nawierzchnię asfaltową i zostanie przystosowany do najcięższego ruchu (nacisk na oś 11,5 t). W ramach umowy powstaną dwie jezdnie S61, po dwa pasy ruchu każda, do tego pas awaryjny i 5-metrowy pas rozdziału. Oprócz wspomnianego węzła Podborze, powstanie jeszcze węzeł Komorowo na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 677 (Ostrów Mazowiecka - Łomża). Przewidziano również rezerwę terenu pod dwa miejsca obsługi podróżnych - Sulęcin Wschód i Zachód.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl
Aktualności 18:40
Drogówka 16:40
Sport 14:51
Aktualności 14:40
Kultura i Rozrywka 14:00
Ciekawostki 13:30
Aktualności 12:40
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji