POLECAMY
Od 1 grudnia osoby, które ustawiły na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS subskrypcję powiadomień o nowych zdarzeniach na koncie, dostają SMS-y z inną nazwą nadawcy.
Niektórzy mogą być zaniepokojeni, gdyż od 1 grudnia tego roku, osoby, które ustawiły na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS subskrypcję powiadomień o nowych zdarzeniach na koncie, dostają SMS-y z adresu "ZUS". Do tej pory jako nadawca tego typu wiadomości wyświetlał się numer 2075. Każdy klient Zakładu Ubezpieczeń Społecznych może włączyć na PUE ZUS subskrypcję o nowych zdarzeniach koncie, wówczas otrzyma informację, że urząd przesłał mu jakiś dokument, lekarz wystawił np. zwolnienie lekarskie. SMS-em może też przyjść przypomnienie o terminie zarezerwowanym na wizytę w siedzibie ZUS. - Dotychczas takie wiadomości przychodziły z numeru 2075. Od 1 grudnia zamiast tego numeru jako nazwa nadawcy wyświetla się napis "ZUS" – informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.- Aby włączyć subskrypcję powiadomień o nowych zdarzeniach na koncie, wystarczy zalogować się na PUE ZUS i w zakładce "Ustawienia. Konfiguracja profilu" wybrać "Ustawienia subskrypcji". - Powiadomienie może przychodzić SMS-em na telefon albo na adres e-mail – w zależności od tego, jaką opcję wybierze użytkownik – wyjaśnia rzeczniczka. Warto wiedzieć o wprowadzonych zmianach, by mieć pewność, że nie doszło do oszustwa. Szczególnie, że w ostatnim czasie dużo się mówi o fałszywych SMS-ach przychodzących z różnych firm czy instytucji. Próby oszustwa na "czternastkę" Oszuści nie próżnują. Cały czas są próby dokonywania przez nich nowych działań. Nie dawno do ZUS-u wpłynęły wpłynęły zgłoszenia o kolejnych próbach oszukania seniorów. Osoby starsze otrzymywały telefony, w których oszuści proponują im pomoc w wypełnianiu wniosków o czternaste emerytury. W ten sposób chcą wyłudzić dane osobowe. - Oszustka zadzwoniła do emerytki i zaproponowała pomoc przy wypełnianiu wniosku o dodatkową czternastą emeryturę. Próbowała nakłonić ją do podania danych osobowych. Seniorka odmówiła przekazania danych, tłumacząc się, że sprawami urzędowymi zajmuje się córka, która w tej chwili jest w pracy – informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego. Urząd przypomina wszystkim, a szczególnie osobo starszym, które są najbardziej narażone na działanie oszustów, że pracownicy ZUS nie kontaktują się z nikim telefonicznie, nie dzwonią. Istnieje jedynie możliwość przysłania SMS, ale tylko wtedy, gdy ktoś ma włączoną subskrypcję.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl
Drogówka 2025.10.15 19:50
Aktualności 2025.10.15 17:00
Aktualności 2025.10.15 14:25
Sport 2025.10.15 14:11
Kultura i Rozrywka 2025.10.15 13:09
Drogówka 2025.10.15 12:20
Nauka 2025.10.15 12:00
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji