POLECAMY
Projekt Zuzanna and Overdiven jest efektem współpracy producenta i twórcy muzyki Bartosza Niedźwieckiego z wokalistką, songwriterką Zuzanną Moczek. Premierę miała ich debiutancka EP-ka "Seasonless".
To muzyka alternatywna, w dużej części akustyczna, wkraczająca w brzmienia jazzowe, przestrzenne, transująco-bujające. Materiału na razie można posłuchać w sieci. Muzycy planują jednak wydanie go w formie minialbumu. Głos, który hipnotyzuje Bartosz Niedźwiecki jest białostockim producentem muzycznym i twórcą muzyki, znanym m.in. z projektu New Passengers. Wokalistka Zuzanna Moczek pochodzi spod Częstochowy, aktualnie mieszka w Łodzi. Jak zeszły się ich artystyczne drogi? - Gdy usłyszałem Zuzannę, stwierdziłem, że jest to głos, z którym chcę pracować na dłuższą metę i dla którego chcę napisać kilka piosenek - wspomina Bartosz. - Podoba mi się też jej wrażliwość, którą poznałem, gdy się spotkaliśmy. Może jesteśmy różnymi osobami artystycznie i duchowo, ale jednak na tyle zbliżonymi, że bardzo dobrze nam się pracowało. W efekcie tej, jak to nazywa Bartosz, "burzy dusz podczas tworzenia" powstało około dwudziestu utworów. W przeciągu półtora roku Zuzanna kilkakrotnie odwiedzała Białystok i pisała z Bartkiem piosenki. Czasem na warsztat brali szkic jego, czasem jej, nagrywali też solowe utwory Zuzanny. W planie była bowiem pełnowymiarowa płyta. Jednak od około roku skupiali się już na siedmiu wybranych kompozycjach. To one trafiły na EP-kę "Seasonless". Brzmienia skrojone na jesień "Seasonless", czyli bez pory roku. Można powiedzieć, że to muzyka na momenty przejściowe. Elektro-akustyczne, często melancholijne, brzmienia doskonale sprawdzają się podczas jesiennej aury. Zjawiskowy, delikatny wokal współgra z wysmakowaną, przestrzenną muzyką pełną harmonijnych melodii. Bartosz przyznaje jednak, że akustyczne granie to nie do końca jego muzyka. To Zuzanna zachęciła go, by wziął gitarę klasyczną w ręce. Choć w ostatnim czasie sam zaczął grać na gitarze inaczej. - Mniej interesują mnie ostre riffy, bardziej - klasyczny styl gry, przy czym rzeczy nie klasycznych, ale rockowych - mówi. Od gitary akustycznej się zaczęło, ale Bartosz ubrał całość w alternatywne i przestrzenne brzmienia. Dodał vintage'owe pianino Rhodes i klawisze Hammonda. Oprócz perkusji, całości dopełnił też bardzo rzadki instrument - bezprogowy bas akustyczny. Dotrzeć do słuchaczy Kilka utworów z EP-ki "Seasonless" miało swoją prapremierę na antenie Polskiego Radia Białystok. Materiał grają też inne rozgłośnie, m.in. Radio Zgierz i Radio RAM. Czy będziemy mogli usłyszeć go na żywo? Bartosz podkreśla, że Zuzanna and Overdriven jest projektem typowo studyjnym. - Pierwszy problem w graniu koncertów to odległość, która nas z Zuzanną dzieli, drugi - to skład - tłumaczy. Odtworzenie całego materiału na żywo wymagałoby cztero- lub pięciosobowego zespołu. Bartkowi marzy się nawet większy skład - z sekcją dętą i smyczkową. Jeżdżenie po klubach w takim gronie mogłoby być jednak trudne. Poza tym Zuzanna występuje solowo z kameralnymi koncertami. Bartek podsumowuje kwestię grania na żywo: - Jeżeli myślimy o koncertach, to nieśmiało. Na razie materiał jest więc do odsłuchania w sieci pod adresem http://seasonless.famestudio.pl. Zuzanna i Bartosz zdecydowali się na ten krok, by dotrzeć z nowym projektem do słuchaczy. Ruch się opłacił. W ciągu trzech tygodni EP-ka miała około 400 odsłuchań, w tym pierwszy utwór "Buzz Buzz" - około 700. Ponadto Zuzanna i Bartosz biorą udział w konkursie na najlepszą piosenkę do jazdy samochodem. Głosować na ich utwory można na stronie www.wieszcodobre.pl.
Anna Dycha
anna.d@bialystokonline.pl
Sport 2025.10.02 20:52
Aktualności 2025.10.02 18:00
Sport 2025.10.02 16:22
Kultura i Rozrywka 2025.10.02 16:00
Kryminalne 2025.10.02 16:00
Sport 2025.10.02 14:19
Aktualności 2025.10.02 13:40
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji