13 firm chce wybudować drogę do Korycina

2024.06.16 14:14
Trwa analiza ofert zgłoszonych do realizacji drogi liczącej ponad 24 km długości. Ma ona połączyć S16 Knyszyn - Krynice z obwodnicą Suchowoli. Wyceny wszystkich biur projektowych bez problemu mieszczą się w budżecie. Które zatem okaże się zwycięzcą?
13 firm chce wybudować drogę do Korycina
Fot: GDDKiA Białystok

Trzynaście firm złożyło oferty na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy dwujezdniowej drogi krajowej na odcinku Knyszyn – Korycin:

1. Autostrada II Sp. z o.o. (Katowice) Cena – 10 798 815,75 złotych,
2. DATABOUT Sp. z o.o. (Warszawa) Cena – 10 100 760,00 złotych,
3. Egis Poland Sp. z o.o. (Warszawa) Cena – 12 045 021,00 złotych,
4. Europrojekt Gdańsk S.A. (Gdańsk) Cena – 13 677 600,00 złotych,
5. IVIA Sp. z o.o. (Katowice) Cena - 18 081 000,00 złotych,
6. Lafrentz Polska Sp. z o.o. (Poznań) Cena - 8 978 686,35 złotych,
7. Mosty Gdańsk Sp. z o.o. (Gdańsk) Cena - 14 022 369,00 złotych,
8. Multiconsult Polska Sp. z o.o. (Warszawa) Cena – 7 343 100,00 złotych,
9. Konsorcjum firm: 1) Sweco Polska sp. z o.o. Poznań (Lider Konsorcjum) 2) COMPLEX PROJEKT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ BIURO PROJEKTOWO KONSULTINGOWE Katowice (Partner Konsorcjum) Cena - 8 462 424,60 złotych,
10. TRANSPROJEKT GDAŃSKI Sp. z o.o. (Gdańsk) Cena - 10 189 320,00 złotych,
11. Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT-WARSZAWA Sp. z o.o. (Warszawa) Cena - 16 995 033,00 złotych,
12. Value Engineering Sp. z o.o. (Warszawa) Cena - 16 513 242,00 złotych,
13. Voessing Polska Sp. z o.o. (Bydgoszcz) Cena - 12 939 600,00 złotych.

Szczegóły inwestycji

Odcinek drogi ma zostać zaprojektowany po nowej trasie o długości około 24,1 km. Połączy drogę S16 Knyszyn – Krynice z realizowaną w ramach Programu budowy 100 obwodnic obwodnicą Suchowoli. 

Prace będą polegały na zaprojektowaniu dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu i pasem awaryjnym na każdej jezdni, na parametrach drogi ekspresowej. Przewidziano trzy węzły drogowe:
- Knyszyn (skrzyżowanie z S16 i DK65),
- Jasionówka (skrzyżowanie z DW671 i DP1354B),
- Korycin (skrzyżowanie z DW671).

Zaplanowano także parę MOP-ów Zofiówka ulokowanych po obu stronach trasy.  

W ramach inwestycji przewiduje się między innymi przebudowę istniejących dróg kolidujących z nową trasą, budowę dodatkowych jezdni do obsługi ruchu lokalnego, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczeń akustycznych, przejść dla zwierząt), a także systemu odwodnienia. 

Czas na analizę ofert

Najniższą cenę zaproponowała firma Multiconsult Polska. Z kolei oferta firmy IVIA jest ponad dwa razy wyższa od najniższej. Wszystkie oferty mieszczą się w zakładanym na tę inwestycję budżecie, który wynosi 20 236 274,78 złotych brutto.

Komisja przetargowa przeanalizuje teraz oferty w celu wyłonienia wykonawcy. Głównym kryterium oceny będzie cena (60 proc.). Pozostałe kryteria to doświadczenie projektanta opracowującego projekt (28 proc.) oraz zespół środowiskowy (12 proc.).

Wykonawca będzie miał 15 miesięcy na wykonanie dokumentacji, a łącznie z postępowaniami związanymi z uzyskaniem ZRID całość umowy powinna być wykonywana nie dłużej niż 32 miesiące.

Ostateczna decyzja środowiskowa

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, dla tego odcinka ma decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, która została wydana 21 grudnia 2015 r., a 3 lutego 2016 r. stała się ostateczna. W oparciu o nią realizowany jest już odcinek drogi S19 Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód oraz prowadzone są postępowania przetargowe na projekt i budowę odcinków: S16 Knyszyn – Krynice oraz S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo. 

- Ogłaszając przetarg działamy zgodnie z ustaleniami wynikającymi z rozmów z przedstawicielami Komisji Europejskiej. Decyzja o budowie tej inwestycji zostanie podjęta po zakończeniu wielostronnej analizy sieci drogowej w województwach podlaskim i warmińsko-mazurskim. Planowany odcinek drogi ekspresowej S8 mógłby przejąć ruch tranzytowy z istniejącej DK8 przecinającej Puszczę Knyszyńską - wyjaśnia GDDKiA.

Ewa Reducha-Wiśniewolska
ewa.reducha@bialystokonline.pl
718 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39