POLECAMY
Osoby z niepełnosprawnością mogą skorzystać z rozszerzonej oferty funkcjonującego od lat w Białymstoku miejskiego programu „Asystent osoby z niepełnosprawnością”. Dokumenty rekrutacyjne można składać do 21 lutego.
Białystok po raz kolejny bierze udział w programie asystencji osobistej Miasto Białystok po raz trzeci przystąpiło do resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025, który finansowany jest z Funduszu Solidarnościowego. Na realizację zadań związanych ze wsparciem osób z niepełnosprawnością Miasto pozyskało ponad 2 mln zł. Rozszerza on program funkcjonujący w mieście od lat. Usługi asystencji osobistej przyznawane będą na wniosek osoby z niepełnosprawnością decyzją administracyjną wydawaną przez dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku lub inną osobę upoważnioną. – Asystenci w Białymstoku wspierają osoby z niepełnosprawnością w tych momentach, w których same nie mogą sobie poradzić. To właśnie asystenci umożliwiają im dostęp do rehabilitacji, świadczeń, pracy, wypoczynku, życia osobistego i rodzinnego, pomagając pokonać bariery architektoniczne, komunikacyjne czy mentalne – powiedziała zastępczyni prezydenta Białegostoku Eliza Agnieszka Cybulko. – Wychodzimy naprzeciw potrzebom osób z niepełnosprawnością, chcemy umożliwić mieszkańcom Białegostoku funkcjonowanie w środowisku, zwiększyć możliwości zaspokajania potrzeb oraz włączyć ich w życie społeczne. Asystent osobisty - kto może się o niego ubiegać? O wsparcie asystenta w ramach programu mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności, będące mieszkańcami Białegostoku. Aby skorzystać ze wsparcia należy złożyć komplet podpisanych dokumentów rekrutacyjnych: - w przypadku osoby dorosłej, wymagającej wsparcia asystenta: przez tę osobę lub pełnomocnika (konieczny dokument poświadczający), - w przypadku osób niepełnoletnich: przez rodzica lub opiekuna prawnego, - w przypadku osób ubezwłasnowolnionych: przez opiekuna prawnego lub kuratora (konieczny dokument poświadczający). Dokumenty niezbędne w rekrutacji są dostępne w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Białymstoku oraz na jego stronie internetowej. Osoby zainteresowane udziałem w programie mogą składać dokumenty przy ul. Malmeda 8 lub przy ul. Klepackiej 18 (poniedziałek w godz. 8.00-16.30; wtorek-piątek w godz. 7.30-15.00).
MZ
24@bialystokonline.pl
Sport 10:37
Aktualności 08:00
Kryminalne 2025.10.10 19:10
Kraj i Świat 2025.10.10 17:10
Sport 2025.10.10 15:50
Sport 2025.10.10 15:41
Kultura i Rozrywka 2025.10.10 15:30
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji