POLECAMY
Do 2020 r. udział komunikacji rowerowej w mieście ma zwiększyć się do 15% - to założenia zaakceptowanego w tym tygodniu przed radnych stanowiska dotyczącego przystąpienia Białegostoku do Karty Brukselskiej.
Rada miejska uznała, że wypełnienie zobowiązań Karty Brukselskiej jest najważniejszym z celów polityki rowerowej Białegostoku. Promocja i rozwój ekologicznej komunikacji ma być też skutecznym sposobem rozwiązania wyzwań transportowych stojących przed naszym miastem. Karta Brukselska to podpisany w 2009 r. przez przedstawicieli wielu europejskich miast dokument, który wyznaczył jego sygnatariuszom cele rozwoju komunikacji rowerowej. Według Karty do 2020 r. udział tego rodzaju komunikacji w ruchu miejskim ma zwiększyć się do 15%, a o 50% powinna zmniejszyć się liczba wypadków z udziałem kierowców "dwóch kółek". Dodatkowo miasta mają opracować system parkingów rowerowych i politykę przeciwko kradzieży jednośladów. Ponadto powinny wspierać projekty zwiększające wykorzystanie rowerów w dojazdach do szkół i zakładów pracy, rozwijać turystykę rowerową oraz podjąć współpracę z biznesem czy instytucjami publicznymi w celu szerszego ich upowszechnienia. W tej chwili sygnatariuszami Karty Brukselskiej są m.in. Madryt, Bordeaux, Mediolan, Bruksela, Kopenhaga czy Lwów, a spośród polskich miast - Gdańsk, Kraków i Łódź. Przystąpienie do Karty także Białegostoku ma pomóc rozwijać alternatywne dla indywidualnego transportu samochodowego nawyki. Co ważne, podpisanie Karty, oznacza przyjęcie wskaźników realizacji w postaci m.in. faktycznego zwiększenia ruchu rowerowego, a nie - jak do tej pory - kilometrów ścieżek rowerowych. Ostateczne przystąpienie do Karty będzie zależało od decyzji prezydenta Białegostoku.
E.S.
24@bialystokonline.pl
Kultura i Rozrywka 14:00
Sport 13:18
Turystyka 13:03
Aktualności 12:30
Rodzina 12:00
Drogówka 10:00
Zdrowie 08:30
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji