POLECAMY
Z danych serwisu Ceneo.pl wynika, że aż 60 proc. internautów kupuje produkty związane z remontem i wyposażeniem mieszkania w sklepach online. Powód? Większy wybór, niższe ceny i dostawa prosto pod drzwi.
Do niedawna w Internecie kupowaliśmy przede wszystkim sprzęt elektroniczny oraz ubrania. Obecnie do tej listy dołączyły materiały budowlane oraz wyposażeniowe. Sklepy internetowe z branży budowlanej długo nie mogły przekonać klientów do swojej oferty, jednak w ostatnim czasie sytuacja uległa zmianie. - Kupujący dostrzegli, że zamówienie w Internecie wanny czy lampy nie różni się niczym od kupna innych towarów, a pozwala na oszczędność pieniędzy i czasu. Nie musimy odwiedzać kilkunastu sklepów i organizować transportu. Wszystko co nam potrzebne wyszukamy w jednym miejscu, z dostawą prosto do domu - mówi Joanna Bilińska z serwisu Ceneo.pl. W 2013 r. zainteresowanie materiałami budowlanymi w sieci wzrosło do poziomu 89,4 proc., z kolei elementami wyposażenia wnętrz do 81,4 proc. Przede wszystkim cena Z przeprowadzonej w maju przez serwis Ceneo.pl ankiety wynika, że najczęstszym powodem, dla którego kupujemy produkty budowlane w sieci jest cena. Połowa ankietowanych przyznała, że wybiera ofertę sklepu internetowego, bo ten pozwala im zaoszczędzić, 1/3 badanych ceni bogaty wybór produktów, a 15,9 proc. dostawę zwłaszcza wielkogabarytowych produktów. W wirtualnych koszykach Polaków znajdziemy przede wszystkim oświetlenie, wyposażenie kuchni, elementy dekoracji domu, armaturę oraz narzędzia. Na zakupy w sieci najczęściej przeznaczamy od 100 do 300 zł. "Showrooming", czyli zobaczę w realu, kupię w sieci Nowym zjawiskiem w przypadku zakupów materiałów budowlanych i wyposażeniowych jest "showrooming". Polega on na przeglądaniu produktów w sklepach stacjonarnych z zamiarem kupienia ich w Internecie w lepszej cenie. - Osoby, którym do dokonania zakupu w sklepie internetowym nie wystarcza opis i zdjęcie produktu, znalazły sposób na rozwianie swoich wątpliwości. Podczas wizyty w sklepie stacjonarnym sprawdzają dokładnie kolor płytki, grubość paneli czy szerokość wanny, po czym wracają do domu i dokonują transakcji w sklepie online - mówi Joanna Bilińska. Ta tendencja została zauważona przez markety budowlane i uruchomiły one własne sklepy online, w których cena produktów jest bardziej atrakcyjna niż w sklepie stacjonarnym.
Adrian Petelski
24@bialystokonline.pl
Aktualności 15:50
Sport 14:51
Nauka 14:10
Aktualności 14:00
Kultura i Rozrywka 13:30
Aktualności 12:00
Praca 11:00
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji