620 osób online

Czy turyści wrócą na przygraniczne tereny? UMWP na promocję województwa wydał sporą sumę

2022.08.08 16:40
W poniedziałek (8.08) marszałek województwa podlaskiego podsumował działania UMWP, które miały na celu promocję naszego regionu.
Czy turyści wrócą na przygraniczne tereny? UMWP na promocję województwa wydał sporą sumę
Fot: Malwina Witkowska

Chcą przywrócić ruch turystyczny

Na granicy polsko-białoruskiej przez prawie rok trwał kryzys migracyjny. Najpierw konieczne było wprowadzenie stanu wyjątkowego, a następnie stref z zakazem przebywania, co odbiło się m.in. na lokalnych przedsiębiorcach.

- Na jednym z ostatnich sejmików, dużo rozmawialiśmy o tym, że tereny przygraniczne zostaną odblokowane i że będzie możliwość korzystania z nich. Jako cały zarząd zapowiedzieliśmy przygotowanie akcji promocyjnej tych terenów, tak żeby jak najszybciej turyści mogli wrócić do zwiedzenia - rozpoczął marszałek Artur Kosicki.

Marszałek chce, aby gminy, przedsiębiorcy i organizacje turystyczne, jak najszybciej wrócili do normalności - nie tylko sprzed kryzysu granicznego, ale i sprzed pandemii.

- Zobowiązaliśmy się do tego, że podejmiemy szereg działań promujących te tereny, które najwięcej ucierpiały w związku z tym wyłączeniem - dodał.

Co zrobił UMWP?

Za Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego (UMWP) już pierwszy miesiąc działań promujących województwo podlaskie na arenie ogólnopolskiej.

- Jednym z działań, które podjęliśmy jest kampania "Wszystko przed Tobą" na facebooku Województwa Podlaskiego. Pokazuje najciekawsze miejsca na terenach przygranicznych. Jest to m.in. Noc Kupały w Dubiczach Cerkiewnych, Puszcza Białowieska, Kanał Augustowski - wymieniał marszałek.

Kolejną akcją promocyjną jest stworzenie audycji Zasilani, gdzie przedstawiane są wyjątkowe miejsca przygraniczne. Jest ona dostępna na platformie YouTube.

- Bardzo ważnym było także publikowanie spotów zachęcających do odwiedzenia województwa podlaskiego, w ramach współpracy z PKP Intercity. Jeżeli chodzi o target, dotarły one do 40 mln osób tylko w przeciągu miesiąca - mówił marszałek.

Spot emitowany był w 45 pociągach, a przekaz docierał do nawet 1,2 mln pasażerów dziennie. UMWP wspiera również szereg eventów, uroczystości, przedsięwzięć turystycznych, kulturalnych czy sportowych, które zostały dofinansowane z budżetu województwa.

- W naszym województwie odbyły się także 2 koncerty w ramach Letniej Trasy Dwójki. Jeden miał miejsce w Augustowie, gdzie średnia oglądalność to ponad 1,6 mln widzów, a w kulminacyjnym momencie nawet 2 mln. Drugi był koncert w Łomży, który przyciągnął nawet 2,5 mln widzów, co jest rekordem - stwierdził Artur Kosicki.

Wykupili reklamę w TVP

Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) przygotował spot, który był emitowany na różnych kanałach Telewizji Publicznej. Spot pod nazwą "Świat jak z baśni" emitowany był w lipcu.

- Jego atmosfera i narracja nawiązują do hasła "Podlaskie. Zasil się naturą". Realizacją zajął się Zdzisław Folga, a tekst przeczytała Krystyna Czubówna. Został on wyemitowany dokładnie 140 razy, w dobrym czasie antenowym. Dodatkowo spot był emitowany w serwisie TVP VOD przed najpopularniejszymi produkcjami, w sumie było ponad 658 tys. odsłon - poinformował Sławomir Kieda, dyrektor biura Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

W Telewizji Polskiej PROT we współpracy z samorządem województwa zrealizowała także kampanię informacyjno-edukacyjną, której emisja odbywała się podczas programu "Pytanie na śniadanie".

- Programy na żywo realizowane były w Augustowie 9 lipca, później w Białowieży 15 lipca, w Mielniku 28 lipca i w Krynkach 30 lipca. Podczas tych wejść dziennikarze rozmawiali z zaproszonymi gośćmi o zaletach województwa podlaskiego, lokalnych atrakcjach turystycznych i sposobach na spędzanie wolnego czasu - uzupełnił Sławomir Kieda.

UMWP wykupił także kampanię w mediach drukowanych Orlenu. Nakład magazynu to 360 tys. egzemplarzy - jest on dostępny na stacjach od 5 sierpnia.

Wydali już pół miliona złotych

Jak poinformował marszałek, na akcje promujące województwo podlaskie wydano około 500 tys. zł.

- To jest kwota także na akcje, które wciąż są realizowane. Na tę sumę składają się wszystkie wymienione działania, oprócz koncertów - przekazał marszałek. - Pewne działania jeszcze będą podejmowane, ale to "odmrażanie terenów" jeszcze potrwa, a pewne działania w ciągu tego roku jeszcze się pojawią.

Kosicki uważa, że pojawianie się w przestrzeni medialnej miejscowości i terenów z województwa podlaskiego jest bardzo ważne, by jak najszybciej potencjalni turyści wrócili do odwiedzania przygranicznych terenów.

- Jako zarząd chcemy zrobić wszystko, żeby te tereny wróciły do normalności. Dziękuję też za szereg innych inicjatyw, które są realizowane. Od takich prostych zapraszających do województwa podlaskiego, skończywszy na tych mniejszych. Każda chęć zaproszenia kogoś do naszego województwa jest ważna i za nią bardzo dziękuję wszystkim grupom politycznym, ośrodkom i instytucjom pozarządowym - dodał.

Przypominamy, pomysł na promocję województwa podlaskiego ma także partia Polska 2050. Pod koniec lipca zaproponowała akcję #OtwartePodlaskie. Więcej o tym: Chcą rozruszać przygraniczną turystykę.

Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2022 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.