Kochamy okazje - czas na letnie wyprzedaże [RAPORT]

2019.06.13 10:06
Czerwiec - to miesiąc, który jest wyróżniony w kalendarzu każdej zakupoholiczki. Oczywiście chodzi o letnie wyprzedaże, podczas których można kupić wymarzone ubrania czy dodatki w bardzo okazyjnych cenach.
Kochamy okazje - czas na letnie wyprzedaże [RAPORT]
Fot: pixabay.com

Wyprzedaże letnie - tak!

W niektórych sklepach powoli ruszają wielkie wyprzedaże kolekcji wiosenno-letniej. To doskonała okazja do uzupełnienia swojej garderoby bez jednoczesnego rujnowania budżetu. Santander Consumer Bank sporządził raport "Polaków portfel własny – kochamy okazje", z którego płyną ciekawe wnioski.

Pierwszym jest z pewnością fakt, że to właśnie na letnie wyprzedaże najdłużej i najchętniej czekamy, to one cieszą się największą popularnością - takie zdanie podziela 42,2% badanych, oczywiście z przewagą kobiet.

Jakie jest nasze podejście?

Badanie pokazało, że bardzo racjonalnie podchodzimy do wszelkich promocji.

– Aż 48,1% kobiet i 45,3% mężczyzn deklaruje, że ze specjalnych okazji korzysta tylko wtedy, kiedy dotyczą czegoś, co i tak mieli kupić. W kontekście letnich wyprzedaży można założyć, że właśnie ta grupa zaopatrzy się w potrzebne podczas wakacyjnego wypoczynku produkty – mówi Piotr Dolata, Członek Zarządu Santander Consumer Banku odpowiedzialny za kredyty konsumenckie.

Natomiast prawie co 10. Polak wybiera zawsze te towary, które są aktualnie w obniżonej cenie. Czerwcowe wyprzedaże to z pewnością moment, z którego skorzystają również oni.

Wbrew pozorom liczna - 23,7% kobiet i 31,2% mężczyzn - jest także grupa zupełnie niereagująca na letnie promocje i kupująca po prostu to, co uważa za potrzebne, bez względu na rabaty.

Z drugiej strony 8,6% badanych wręcz uwielbia obniżki i praktycznie nie wybiera niczego, co nie jest w specjalnej cenie. W czerwcu więc to ta grupa na pewno odwiedzi galerie handlowe i sklepy.

Jakie promocje lubimy najbardziej?

Co ciekawe, z raportu wynika, że najbardziej cenioną akcją prosprzedażową jest mechanizm "drugi lub kolejny produkt za grosz". Tak uważa 44,2%. badanych.

Przygotowując się do czerwcowego zakupowego szaleństwa, sklepy powinny pamiętać, że równie atrakcyjną ofertą jest tradycyjna zniżka na produkt czy rabat podczas zakupów. W sumie 41,3% konsumentów uważa właśnie takie rozwiązanie za najbardziej przekonujące.

Na trzecim miejscu znalazła się zaś darmowa dostawa. A zakupy w sklepach internetowych robimy coraz częściej, więc nie dziwi fakt, że 25,3% badanych skusi się na zakupy online, o ile nie będzie musiało płacić za dostarczenie produktów.

Wśród preferencji promocyjnych Polaków znalazły się również bony na kolejne zakupy (20,3%), punkty do programu lojalnościowego (16,1%) oraz zniżka za określoną formę płatności (13,9%).

Warto mieć na uwadze, że preferencje promocyjne zmieniają się wraz z wiekiem. Darmową dostawę za atrakcyjną wybiera 33,8% osób w wieku 18-29 lat, ale już w wieku 50-59 lat - tylko 23,2%. Drugi lub kolejny produkt gratis to interesująca okazja szczególnie dla osób po 30. Jeśli chodzi o najstarszych łowców okazji, badani w wieku 70+ najczęściej wybrali zniżkę na produkt i rabat podczas zakupów (38%).

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku w ankiecie telefonicznej przeprowadzonej przez Instytut IBRIS w dniach 9-11 października 2018 r. W badaniu udział wzięły osoby pełnoletnie z całej Polski. Próba, n=1000.

Ewa Reducha-Wiśniewolska
ewa.r@bialystokonline.pl

1211 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39