Kontrowersyjne alkotubki znikają z rynku! Firma OLV wstrzymuje produkcję!

2024.10.02 13:40
Producent saszetek z napojami alkoholowymi Voodoo Monkey podjął decyzję o wycofaniu całej partii produktu z rynku oraz natychmiastowym zaprzestaniu ich produkcji. Działania te są odpowiedzią na krytykę społeczną oraz interwencje ze strony władz.
Kontrowersyjne alkotubki znikają z rynku! Firma OLV wstrzymuje produkcję!
Fot: Zdjęcie producenta

Firma OLV, producent saszetek alkoholowych pod nazwą Voodoo Monkey ogłosiła decyzję o wycofaniu całej partii swoich produktów z rynku. Przedstawiciele firmy wyrazili ubolewanie z powodu niezamierzonych skojarzeń, jakie wzbudziły ich produkty, mimo że były zgodne z obowiązującymi przepisami.

- Żałujemy, że produkt Voodoo Monkey pomimo, że został wyprodukowany i oznaczony zgodnie z obowiązującymi przepisami, wzbudził negatywne i niezamierzone skojarzenia. W związku z tym zarząd spółki OLV podjął decyzję o niezwłocznym wycofaniu całej partii produktów z rynku i natychmiastowym wstrzymaniu produkcji. Przepraszamy za zaistniałą sytuację – czytamy w oficjalnym oświadczeniu spółki.

Zagrożenie dla dzieci

Wprowadzenie napojów alkoholowych w saszetkach wywołało szeroką dyskusję społeczną, głównie z powodu podobieństwa opakowań do musów owocowych dla dzieci. Główny Inspektor Sanitarny dr Paweł Grzesiowski podkreślił, że taka forma opakowania stwarza ryzyko przypadkowego spożycia alkoholu przez dzieci, zwłaszcza że saszetki mogą przypominać im znane, nieszkodliwe produkty. Rząd na czele z premierem Donaldem Tuskiem zapowiedział podjęcie kroków prawnych mających na celu zablokowanie sprzedaży tego typu artykułów.

Oprócz wycofania produktów, od środy (2 października) rozpoczną się także kontrole Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS), które sprawdzą prawidłowość oznakowania i zgodność produktu z opisem.

Reakcje i kontrole

Kontrowersje wokół "alkotubek" zmusiły również inne instytucje, w tym Rzeczniczkę Praw Dziecka do zabrania głosu. Monika Horna-Cieślak zwróciła uwagę na ryzyko, jakie produkty te stwarzają dla dzieci. Stwierdziła, że najmłodsi mogą nieświadomie sięgnąć po takie opakowanie, uznając je za bezpieczny mus owocowy, co może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych​.

Prezes OLV Andrzej Gajowniczek w odpowiedzi na medialną nagonkę zasugerował, że konkurencja mogła mieć wpływ na wywołanie negatywnej kampanii wobec ich nowości.

Więcej o alkoholu w tubkach tu: https://www.bialystokonline.pl/alkohol-w-tubkach-ludzaco-podobnych-do-musow-dla-dzieci-ruch-producenta-wywolal-burze,artykul,143087,4,1.html.

Diana Rusiłowicz
24@bialystokonline.pl

1181 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39