Matura z języka angielskiego. Z czym mieli problem uczniowie technikum? [ARKUSZ]

2021.05.06 12:28
W czwartek (6.05) rozpoczęły się matury z języka angielskiego na poziomie podstawowym. Jak oceniają egzamin tegoroczni maturzyści? O to zapytaliśmy uczniów z Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Białymstoku.
Matura z języka angielskiego. Z czym mieli problem uczniowie technikum? [ARKUSZ]
Fot: Malwina Witkowska
Maturzyści z Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Białymstoku

Dzień trzeci

O godzinie 9.00 uczniowie rozpoczęli egzamin z języka angielskiego na poziomie podstawowym. Na napisanie go mieli równo 120 minut. Egzamin z języka obcego nowożytnego to ostatnia z obowiązkowych części matury w 2021 r. Najczęściej wybieranym językiem obcym jest właśnie język angielski. Za rozwiązanie zadań można uzyskać maksymalnie 50 punktów.

Egzamin z języka angielskiego składa się z:
- części poświęconej rozumieniu ze słuchu, są to 3–4 zadania. Do wysłuchania są teksty adaptowane, tzn. przystosowane do poziomu egzaminu maturalnego. Czas nagrania wynosi ok. 6 min, natomiast ogólny czas na wykonanie zadań z poleceniami to ok. 20 minut;
- części poświęconej rozumieniu tekstu czytanego to także 3–4 teksty adaptowane o łącznej długości ok. 900–1200 słów. Mogą to być teksty literackie, publicystyczne lub informacyjne;
- części poświęconej znajomości środków językowych to 2–3 zadania zamknięte, oparte na tekstach autentycznych, adaptowanych albo na pojedynczych zdaniach;
- części poświęconej wypowiedzi pisemnej, gdzie należy napisać dłuższą wypowiedź na 80–130 słów.

Część ustna w tym roku jest nieobowiązkowa. Mogą przystąpić do niej osoby, którym wynik jest potrzebny w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły wyższej.

Arkusz egzaminacyjny: język angielski poziom podstawowy.

Co sądzą maturzyści o egzaminie?

O to jak przebiegł egzamin maturalny z języka obcego zapytaliśmy maturzystów z Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stanisława Staszica w Białymstoku.

- Myślę, że dzisiejsza matura poszła mi w porządku. Jednak największy problem był w tym, że słabo znam angielski - przyznaje Hubert Sadowski z klasy 4 d.

- Dość łatwo było, angielski był dość prosty. Największy problem miałam z zadaniem 8, które polegało na tym, żeby dopasować dane słówka do zdań. Słuchanie było słabe, ponieważ echo się niosło po sali, ale było łatwe. Zawsze rozwiązuję wszystkie zadania. Ostatni temat był z rozmowy kwalifikacyjnej do firmy, gdzie napisałam, że dość długo się przygotowywałam, że koleżanka mi pomagała na przykładowych rozmowach, a jak dostałam wiadomość, że mnie przyjęli do pracy to byłam bardzo szczęśliwa - mówi Wiktoria Aleksiejew z klasy 4 e.

- Angielski poszedł mi świetnie, nie miałem problemu z żadnym zadaniem. Myślę, że może będzie 90% - uważa Piotr Puchalski z klasy 4 d.

- Myślę, że poziom był bardzo niski. Jedynym problemem był magnetofon, ponieważ nie dało się go zrozumieć. Natomiast szczerze mówiąc nie miałem problemu z żadnym zadaniem. Ostatnie polegało na tym by opisać, jak świętowało się przyjęcie do pracy. Ja napisałem, że zgłosiłem się jako ochotnik i byłem bardzo zadowolony z przyjęcia mnie do pracy, że zorganizowałem festyn z rodziną - tłumaczy Patryk Woronowicz z klasy 4 d.

W czwartek (6.05) o godz. 14.00 rozpocznie się egzamin z historii sztuki na poziomie rozszerzonym. Natomiast w piątek (7.05) odbędzie się egzamin maturalny z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym. Rozpocznie się o 9.00 i potrwa 150 minut.

Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl

1282 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39