Optymistyczna przyszłość w oczach przedsiębiorców

2010.01.19 00:00
Rozszerzenie swojej oferty, poszukiwania nowych rynków oraz podwyższanie kwalifikacji pracowników - to najczęstsze plany polskich przedsiębiorców.

Badania na temat nastrojów w firmach wykonano na zlecenie Grant Thornton International. Jak podaje Konfederacja Pracodawców Polskich są zbieżne z ich analizą wykonywaną u progu nowego roku.

Wyniki badań wskazują wyraźnie, że przedsiębiorcy chcą zdobywać nowe rynki. Tymczasem nie istnieje spójna strategia promocyjna Polski i jej produktów, co przynosi szkodę naszemu krajowi i jest przedmiotem uzasadnionej krytyki. Globalna gospodarka wymaga, aby Polska miała jasne pozycjonowanie strategiczne, spójną strategię komunikacji i skuteczny mechanizm promocji produktów "Made in Poland".

KPP ocenia, że najlepsze byłoby rozpisanie konkursu na promocję gospodarczą, turystyczną, polityczną, historyczną i kulturową - właśnie konkurs zapewniłby najlepszą jakość strategii. Jej kierunki określać miałby resort gospodarki, działaniami zaś zajęłyby się organizacje pozarządowe i biznesowe.

Polska jest dla wielu wzorem kraju, który pokonał kryzys. Było to możliwe dzięki kreatywności, elastyczności i właściwemu finansowaniu działalności przez przedsiębiorców. Teraz mają nadzieję, że czeka ich okres dynamicznego rozwoju.

andy

1070 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39