POLECAMY
PGE często wysyła wiadomości z przypomnieniem o terminach płatności, jednak zawsze podany jest w nich nr klienta lub nr faktury. Ponadto nigdy w sms-ach nie ma linków do płatności internetowych.
Oszuści znów wysyłają wiadomości, w których próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe, podszywając się pod sprzedawców prądu. Spółka z Grupy PGE apeluje o szczególną ostrożność i przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w komunikacji elektronicznej. - Działania cyberoszustów pojawiają się co jakiś czas. W przypadku podszywania się pod sprzedawców energii, konsumenci otrzymują wiadomość sms o rzekomej niedopłacie do rachunku za prąd, co może skutkować odcięciem dostaw energii. Podana w fałszywej wiadomości kwota najczęściej jest niewielka. Jednocześnie sms zawiera aktywny link do płatności internetowej - informuje Grupa PGE. W związku z tym, PGE Obrót prosi klientów o zachowywanie ostrożności, a także o przekazywanie ostrzeżenia rodzinie oraz znajomym i pod żadnym pozorem nie klikanie w linki zawarte w podejrzanych wiadomościach elektronicznych. PGE Obrót, podobnie jak inni sprzedawcy produktów i usług, wysyła do klientów wiadomości sms z przypomnieniem o terminach płatności. Jak je zweryfikować? W wiadomościach pochodzących od PGE Obrót zawsze podany jest nr klienta/nr faktury. Ponadto nigdy nie ma linków do płatności internetowych. Sprzedawca energii z Grupy PGE podkreśla, że przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a strony zawierające fałszywe linki na zlecenie PGE są blokowane. Działania oszustów są również zgłaszane do organów ścigania.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl
Sport 09:36
Sport 08:46
Sport 2025.11.01 15:32
Aktualności 2025.10.31 17:00
Praca 2025.10.31 15:00
Kryminalne 2025.10.31 14:30
Kultura i Rozrywka 2025.10.31 13:50
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji