1278 osób online

Podlaska inwestycja z ogromnym dofinansowaniem. Nabiera rozpędu

2019.11.19 07:45
Budowa Via Baltici przyśpiesza. Odcinek od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna dostał ogromne dofinansowanie, a jego mniejszy fragment ze Stawisk do Szczuczyna jest w trakcie budowy.
Podlaska inwestycja z ogromnym dofinansowaniem. Nabiera rozpędu
Fot: GDDKiA

Ogromne wsparcie

Rozkręcają się prace przy budowie kolejnego odcinka S61 od Stawisk do Szczuczyna. Jest on fragmentem drogi ekspresowej od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna o długości 91 km, która właśnie uzyskała dofinansowanie unijne w wysokości ponad 1,6 mld zł. Jest to jedna z 5 inwestycji, która właśnie otrzymała środki z UE, ale zdecydowanie największe. Przedsięwzięcie polega na budowie drogi ekspresowej S61 na odcinku Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn o długości ok. 91 km, która w całości zlokalizowana jest w sieci bazowej TEN-T.

Odcinek S61 od Stawisk do Szczuczyna o długości 18 kilometrów będzie fragmentem międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, łączącego kraje nadbałtyckie z Europą Zachodnią.

Droga ekspresowa S61 stanowi jego zasadniczą część, przebiegającą przez województwa: mazowieckie, podlaskie i warmińsko-mazurskie. Podzielona jest na 11 odcinków realizacyjnych (licząc z drugą nitką obwodnicy Szczuczyna), z których:

- pięć jest w budowie: Śniadowo - Łomża Południe, węzeł Kolno – Stawiski, Stawiski - Szczuczyn, II jezdnia obw. Szczuczyna oraz odc. Wysokie – Raczki,
- dwa inne odcinki Podborze – Śniadowo i Suwałki – Budzisko są w trakcie rozstrzygania przetargu,
- cztery odcinki są w trakcie uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Koniec za prawie dwa lata

Roboty na odcinku Stawiski - Szczuczyn rozpoczęły się na początku września i dziś są dobrze widoczne na całej długości powstającej drogi. Rozpoczęto je od wycinki drzew i krzewów kolidujących z inwestycją. Teraz trwają roboty ziemne (wykopy, nasypy, wymiany gruntów) oraz prace na 9 obiektach inżynierskich (z 19) oraz na 6 przepustach drogowych (z 25). Prace przy pozostałych będzie można rozpocząć wówczas, gdy będzie gotowa dodatkowa, równoległa droga (docelowo będzie drogą autobusową), na którą zostanie przełożony ruch z istniejącej DK61. Wtedy też ruszy budowa głównych jezdni drogi ekspresowej.

S61 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu plus pasy awaryjne, z nawierzchnią z betonu cementowego. Na tym odcinku powstanie jeden węzeł drogowy "Grabowo" na skrzyżowaniu z drogą powiatową 1828B (Świdry – Gnatowo – Wilamowo) oraz przewidziane są tu dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (po jednym dla każdego kierunku).

Kontrakt o wartości 342 mln zł realizuje firma Budimex. Zakończenie inwestycji planowane jest na lato 2021 roku

Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2023 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.