REPERTUAR Białostockiego Teatru Lalek - wrzesień

dodane dnia: 2022-08-24 przez: kul57
Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy:
2022-09-03 - 2022-09-30
SOBOTA (03.09)

godz. 16:00 CZERWONY KAPTUREK

godz. 19:00 SZEWCY

NIEDZIELA (04.09)

godz. 14:00 CZERWONY KAPTUREK

godz. 18:00 SZEWCY

SOBOTA (10.09)

godz. 15:00 PARTYCJA, KRÓLOWA SIECI - CYBERMUSICAL

godz. 19:00 SZEWCY

NIEDZIELA (11.09)

godz. 14:00 PARTYCJA, KRÓLOWA SIECI - CYBERMUSICAL

godz. 18:00 SZEWCY

WTOREK (13.09)

godz. 09:00 PARTYCJA, KRÓLOWA SIECI - CYBERMUSICAL

godz. 09:00 BAJKA O RYBAKU I RYBCE

ŚRODA (14.09)

godz. 11:00 PARTYCJA, KRÓLOWA SIECI - CYBERMUSICAL

CZWARTEK (15.09)

godz. 09:00 KARMELEK

godz. 11:00 KARMELEK

PIĄTEK (16.09)

godz. 09:00 KARMELEK

godz. 11:00 KARMELEK

SOBOTA (17.09)

godz. 18:00 KOŃCÓWKA. AKT BEZ SŁÓW

NIEDZIELA (18.09)

godz. 18:30 KOŃCÓWKA. AKT BEZ SŁÓW

WTOREK (20.09)

godz. 09:00 PARTYCJA, KRÓLOWA SIECI - CYBERMUSICAL

CZWARTEK (22.09)]

godz. 09:00 PARTYCJA, KRÓLOWA SIECI - CYBERMUSICAL

PIĄTEK (23.09)

godz. 09:00 KARMELEK

SOBOTA (24.09)

godz. 16:30 KARMELEK

godz. 18:00 KRZYWA WIEŻA

NIEDZIELA (25.09)

godz. 13:00 KARMELEK

godz. 15:30 KARMELEK

godz. 18:00 KRZYWA WIEŻA

WTOREK (27.09)

godz. 09:00 KARMELEK

godz. 10:30 KARMELEK

ŚRODA (28.09)

godz. 09:00 KARMELEK

godz. 10:30 KARMELEK

CZWARTEK (29.09)

godz. 09:00 KARMELEK

godz. 10:30 KARMELEK

PIĄTEK (30.09)

godz. 09:00 KARMELEK

godz. 10:30 KARMELEK

O SPEKTAKLACH:

Czerwony kapturek - reż. Karol Fischer

Dwaj panowie, Muzyk – Krzysztof Bitdorf i Aktor – Ryszard Doliński poprzez szlachetną błazenadę prowokują dziecięcą publiczność do współuczestniczenia w zabawie teatralnej.

W roli Czerwonego Kapturka Łucja Grzeszczyk.

Szewcy - reż. Konrad Dworakowski

Szewcy. Naukowa sztuka ze „śpiewakami” w trzech aktach powstała w latach 1927 – 1934 jako efekt literackich, plastycznych i filozoficznych poszukiwań Witkacego. Dopiero w 1948 r. wydano ją po raz pierwszy, a wystawiono w r. 1957. To ostatni dramat autora, kwintesencja katastroficznej wizji człowieka, władzy, kultury. To wciąż współczesna i nośna polemika nie tylko z kanonem polskiego romantyzmu, ale również z witkiewiczowską teorią Czystej Formy.

Szewcy wymykają się łatwej interpretacji czy ocenie, toteż wciąż inspirują do analizy losu jednostki, bezradnej wobec totalitaryzmu i nieuchronnych wynaturzeń każdej władzy. Są sztuką wręcz zatrważająco nowoczesną, profetyczną w obrazie degrengolady systemu wartości i wszelkich dokonań naszej cywilizacji, cywilizacji - jak rewolucja – pożerającej własne dzieci.

Partycja, królowa sieci - reż. Michał Walczak

Aby oderwać dzieci od ekranów, poprawić wyniki testów i ocalić ginące zabawy, minister edukacji uruchamia produkcję robotów rozrywkowo-edukacyjnych: baśniobotów. Pierwszy z nich, Librus, trafia do pokoju dziecka, które przed ekranem spędza najwięcej godzin, ma najgorsze wyniki w nauce i trudny charakter. To 13-letnia Partycja, jedynaczka z ADHD, dysleksją i aparatem na zębach, której rodzice pracujący zdalnie w home office kłócą się i obwiniają o złe wyniki córki. Librus pomaga poprawić oceny Partycji, godzi rodziców grając w planszówki i tworząc domowy teatr baśniobotyczny, ale gdy na rynku pojawi się konsola do gier DarkStation – dzieci i dorośli na całym świecie rzucają szkołę i pracę, by przenieść się do wirtualnego miasta zabaw Darkstocku. Także rodzice Partycji zostają wciągnięci przez ekrany i uwięzieni w mieście gier. Dziewczynka wraz z Librusem udaje się do wnętrza sieci, aby uratować rodziców. Partycja i Librus zmierzą się z armią memów, botów i trolli dowodzoną przez generała Zooma, spotkają na swojej drodze influencerów i patostreamerów, odkryją szczepionkę na wirusa ekranozy, poradzą się cyberszeptuchy Bigdaty oraz złamią kody do cyberwięzienia, gdzie trafiają wszyscy, sprzeciwiający się Darknecie - Królowej Ekranów.

Czy dziewczynka i robot edukacyjny pokonają algorytmy nieobliczalnej Darknety, która chce kontrolować myśli, uczucia i sny? Czy w świecie pożeranym przez ekrany jest miejsce na prawdziwą przyjaźń i miłość? Czy najlepszym przyjacielem nastolatki może być robot?

Bajka o rybaku i rybce - reż. Igor Kazakov

Ilu ludzi, tyle życzeń! Bo każdy z nas ma przecież swoje marzenia (to te największe), swoje pragnienia (to te ciut mniejsze) oraz zachcianki, czyli maleństwa, które szepczą nam do ucha, że coś byśmy zjedli, coś chcieli dostać... Rybak zachcianek nie miał. Miał za to wiecznie niezadowoloną żonę, która wciąż chciała więcej i więcej. Na szczęście Rybak złowił Złotą Rybkę, która pomogła mu w spełnianiu zachcianek Małżonki - do czasu...

Ilu pisarzy, tyle wersji bajek! My zapraszamy na jedną z najpiękniejszych, opowiedzianą przez Aleksandra Puszkina w poetyckim tłumaczeniu Juliana Tuwima, pełną humoru, ciepła i mądrości. W sam raz krótką - w sam raz długą - bo w życiu ważne jest, żeby we wszystkim zachować złoty - jak Rybka - środek...

Karmelek - reż. Roksana Miner

Zapraszamy do najmniejszej wioski na świecie, w której mieści się najmniejsza Zagródka na świecie, a tam? Cała masa wiejskich zwierzaczków, z których każde jest bardzo pożyteczne: Krowa daje mleko, Owca wełnę, Kura jajka, a Kogut budzi wszystkich co rano. I tylko jeden maleńki Piesek nie wie, co mógłby dać od siebie. Rozpoczyna się poszukiwanie, w którym na pomoc Karmelkowi wyruszą nasi najmniejsi widzowie.

Karmelek to ciepła, pełna humoru opowieść o poszukiwaniu czegoś, co czyni nas potrzebnymi, czegoś, co moglibyśmy ofiarować naszym Najbliższym, a co – jak się wraz z naszym Karmelkiem dowiemy – jest całkowicie niematerialne.

Okraszony piękną muzyką i radosnymi piosenkami spektakl, pełen zabawy i interakcji z Widownią, przewidziany jest dla Dzieci najmłodszych.

Krzywa wieża

Krzywa Wieża Nadieżdy Ptuszkiny to na pierwszy rzut oka lekka, skrząca się dowcipem farsa. Niech nie zwiedzie nas jednak ten kostium. Pod zwiewnym przebraniem przyjemnej literatury kryje się bowiem coś więcej. Głęboki portret współczesnych ludzi – ich wady, niełatwe charaktery i zagmatwane relacje.

Oto moskiewskie mieszkanie pewnej pary. Ona – wieczna idealistka, On – niepoprawny lekkoduch. Wkradamy się cichutko do ich świata i podsłuchujemy. Śmiejemy się z ich dialogów, wzruszamy nieporadnością, wreszcie uświadamiamy sobie, jak dużo jest w nich z nas samych…

Nadieżda Ptuszkina to jedna z najwybitniejszych rosyjskich dramatopisarek lat współczesnych. Nic więc dziwnego, że po jej tekst bez wahania sięgnęli twórcy Białostockiego Teatru Lalek. To znakomita kontynuacja najlepszych tradycji literatury rosyjskiej

Miejsce imprezy
ul. Kalinowskiego 1
15-875 Białystok

1462 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39