REPERTUAR Teatru Dramatycznego - luty

dodane dnia: 2022-01-17 przez: kul57
Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy:
2022-02-01 - 2022-02-28
SOBOTA (5.02)

godz. 19:00 PREMIERA: Pomoc domowa PRZENIESIONA NA 4 MARCA, godz. 19:00
Aula Wydziału Nauk o Edukacji, ul. Świerkowa

NIEDZIELA (6.02)

godz. 18:00 Pomoc domowa ODWOŁANE
Aula Wydziału Nauk o Edukacji, ul. Świerkowa

PIĄTEK (11.02)

godz. 17:00 Leon i Matylda
Podlaski Instytut Kultury, ul. św. Rocha 14

godz. 20:00 Pomoc domowa ODWOŁANE
Aula Wydziału Nauk o Edukacji, ul. Świerkowa

SOBOTA (12.02)

godz. 16:00 Leon i Matylda
Podlaski Instytut Kultury, ul. św. Rocha 14

godz. 19:00 Pomoc domowa ODWOŁANE
Aula Wydziału Nauk o Edukacji, ul. Świerkowa

NIEDZIELA (13.02)

godz. 18:00 Pomoc domowa ODWOŁANE
Aula Wydziału Nauk o Edukacji, ul. Świerkowa

PIĄTEK (18.02)

godz. 19:00 Bóg mordu
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N

SOBOTA (19.02)

godz. 16:00 Bóg mordu
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N

godz. 19:00 Za wolność, byś wolny był
Kino Ton

NIEDZIELA (20.02)

godz. 19:00 Za wolność, byś wolny był
Kino Ton

PIĄTEK (25.02)

godz. 19:00 Motyle są wolne
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N

SOBOTA (26.02)

godz. 16:00 Motyle są wolne
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N

godz. 19:00 Boeing, Boeing
Aula Wydziału Nauk o Edukacji, ul. Świerkowa

NIEDZIELA (27.02)

godz. 19:00 Boeing, Boeing
Aula Wydziału Nauk o Edukacji, ul. Świerkowa

O SPEKTAKLACH:

Pomoc domowa, reż. Witold Mazurkiewicz

„Pomoc domowa” to druga część brawurowej farsy „Boeing, Boeing”. Rezolutna gosposia dała się już poznać jako detektyw w spódnicy. Nadia rozpoczynając pracę w nowym miejscu, podejmuje kolejne wyzwania, a dzięki damsko-męskim zawirowaniom swojego szefa, być może jeszcze bardziej rozwinie swój szpiegowski talent. Zabawa, romanse, alkohol, jedna noc, jedno mieszkanie i pomoc domowa, która próbuje ratować sytuację. Czy Nadia zapanuje nad wszystkim i nie pogubi się w tej dynamicznej układance?

Doskonały tekst Marca Camolettiego w dowcipnym przekładzie Bartosza Wierzbięty. Reżyseria Witolda Mazurkiewicza oraz znakomita obsada sprawiają, że sztuka skradnie serca publiczności i stanie się wielkim przebojem!

Leon i Matylda, reż. Andrzej Sadowski

„Leon i Matylda” to historia pewnego związku starszego mężczyzny z dużo młodszą od niego kobietą. Czasem przypomina bajkową opowieść, a czasem jest to pełen napięcia thriller z sensacyjnym wątkiem w tle. Momentami przypomina też komedię małżeńską o perypetiach niekonwencjonalnie zachowującej się pary. On – mający skłonność do bycia osobą podporządkowującą sobie innych, ona – ze skłonnością do uzależnienia od bycia kochaną. Ich życie to swoista szarpanina pomiędzy miłością, pożądaniem, opiekuńczością, wiecznymi powrotami, kłótniami i godzeniem się. Jest to zarazem spektakl o przekraczaniu granic, nie tylko tych moralnych, ale również etycznych i religijnych. Jak wiele jesteśmy w stanie poświęcić, aby być kochanym?

Bóg mordu, reż. Katarzyna Deszcz

Sztuka w błyskotliwy sposób obnaża ludzkie słabości. Przyczyną całego zamieszania jest bójka dwóch chłopców, która staje się pretekstem do spotkania rodziców pragnących kulturalnie rozwiązać konflikt. Jednak konfrontacja zamienia się w istne piekło…
„Bóg mordu” bywa nazywany teatrem nerwów, ponieważ to właśnie one rządzą bohaterami. Konwenanse w jakich zostali wychowani powodują, że teoretycznie wiedzą, jak mają się zachować w niezręcznej sytuacji. Jednak impulsy są silniejsze i wszyscy tego dnia tracą cierpliwość, a na jaw wychodzi mroczna część ludzkiej natury.
„Bóg mordu” zapewnia dużą dawkę śmiechu, ale nie brakuje w nim miejsca na refleksję o nas samych.

Za wolność, byś wolny był, reż. Grzegorz Suski

W związku z czterdziestą rocznicą wprowadzenia stanu wojennego w Polsce Teatr Dramatyczny zaprasza na widowisko sceniczne „Za wolność, byś wolny był”. Zryw „Solidarności” w 1980 roku w Polsce był ostatnim wielkim akcentem walki o wolność, prawa człowieka i samostanowienie w XX wieku. Jednak wielki entuzjazm Polaków został powstrzymany na osiem lat przez wprowadzenie stanu wojennego w 1981 roku.

W naszym widowisku chcemy opowiedzieć, jak do tego doszło. Obok wierszy Stanisława Barańczaka pojawią się w spektaklu inscenizowane piosenki, m.in. „Mury”, „Psalm stojących w kolejce” i „Ballada o Janku Wiśniewskim”. Znaczącą część przedstawienia będą stanowić filmy dokumentalne zrealizowane przez TVP 3 w Białymstoku, w tym wspomnienia członków białostockiej „Solidarności”. Snując efektowną opowieść o czasach sprzed czterdziestu lat, nie zapominamy o współczesności. Teraz wszystko zależy od nas samych, a zwłaszcza od ludzi młodych. Wyzwaniem, które stoi przed każdym z nas, jest pielęgnowanie pamięci o bohaterach tego czasu. W naszym przedstawieniu przywołujemy ich doświadczenia – powstania „Solidarności”, stanu wojennego i odzyskania niepodległości w 1989 roku. To przesłanie przyświeca widowisku „Za wolność, byś wolny był”.

Motyle są wolne, reż. Zbigniew Lesień

Sztuka „Motyle są wolne” napisana przez Leonarda Gershe, w latach siedemdziesiątych XX w, w Nowym Jorku, gdzie toczy się akcja utworu, przez samego autora określana „komedią sentymentalną”, opowiada historię niepełnosprawnego chłopaka Dona, który w wynajętej kawalerce na Manhattanie po raz pierwszy próbuje samodzielnego życia, z dala od apodyktycznej matki. Kiedy poznaje swą ekscentryczną sąsiadkę o dość pogmatwanej przeszłości, początkującą aktorkę Jill, jego poukładany świat zostaje kompletnie zburzony.

To wzruszająca historia dziwnej i trudnej miłości, pełna humoru i niespodziewanych zwrotów akcji dla młodych i starszych, mająca dostarczyć przede wszystkim rozrywki. Jej głównym atutem są świetnie napisane dialogi. Opowiedziana w konwencji komedii romantycznej, z lekkością i dowcipem, niesie z sobą również głębokie przesłanie, zwracając uwagę na istotne społeczne problemy ludzi borykających się z niepełnosprawnością.

Śledząc losy głównego bohatera tej znakomicie napisanej sztuki, szybko przekonujemy się, iż mimo swojego kalectwa, jest on jedyną osobą w dojrzały i wrażliwy sposób radzącą sobie z rzeczywistością. Świat ludzi zdrowych przegrywa konfrontacje z jego mądrym, pełnym szczerości podejściem do życia.

Boeing, boeing, reż. Witold Mazurkiewicz

Czy poligamia jest w ogóle możliwa? Tak, jeśli tylko umie się dobrze planować… A Maks jest w tym prawdziwym ekspertem: w swoim notesie skrzętnie zapisuje godziny odlotu i przylotu kolejnych samolotów, bo każda z jego trzech narzeczonych (Jola, Johana i Janet) to stewardessa innych linii lotniczych. Wszystko układa się świetnie, dopóki na horyzoncie nie pojawia się Boeing – samolot szybszy niż inne. Reszty już nietrudno się domyślić – zmiana rozkładu lotów niszczy misternie skonstruowany harmonogram randek. W wybrnięciu z kłopotów pomaga Maksowi przybyły spod Grunwaldu kuzyn Paweł i zaciągająca ze Wschodu pomoc domowa Nadia.

Sztuka francuskiego pisarza Marca Camolettiego „Boeing, Boeing” to wielki przebój światowych scen teatralnych. Zagrana została w przynajmniej 55 krajach; trafiła na West End i Broadway, została laureatką Tony Awards, a w 1991 roku doczekała się 17 500 reali­zacji i została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa w kategorii „najczęściej wystawiana francuska sztuka”. Na polskie sceny sztuka trafiła w 1964 roku, dzięki przekładowi Henryka Roztworowskiego, pod tytułem „Latające narzeczone”. W okresie swej największej popularności, w latach 60.-80. zrealizo­wana została dziesięciokrotnie.

Po długoletniej przerwie powróciła na polskie sceny pod orygi­nalnym tytułem „Boeing, Boeing” za sprawą nowego, świetnego przekładu Bartosza Wierzbięty. Autor tłumaczeń takich kinowych hitów jak „Shrek” czy „Madagaskar” odświeżył przykurzoną nieco farsę Camolettiego, umiejętnie przenosząc najzabawniejsze treści oryginału w polskie realia.

1500 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39