REPERTUAR Teatru Dramatycznego - maj

dodane dnia: 2023-04-26 przez: kul57
Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy:
2023-05-01 - 2023-05-31
PIĄTEK (5.05)

godz. godz. 19.00 

BÓG MORDU
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N

SOBOTA (6.05)

godz. 16.00

BÓG MORDU
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N

godz. 19.00

BOEING, BOEING
Aula Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku, ul. Świerkowa 20

NIEDZIELA (7.05)

godz. 16.00
 
BÓG MORDU
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N

godz. 19.00

BOEING, BOEING
Aula Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku, ul. Świerkowa 20

SOBOTA (13.05)

godz. 19.00

PREMIERA
SKĄPIEC
Kino Ton, Rynek Kościuszki 2

NIEDZIELA (14.05)

godz. 18.00

SKĄPIEC
Kino Ton, Rynek Kościuszki 2

WTOREK (16.05)

godz. 10.00
 
SKĄPIEC
Kino Ton, Rynek Kościuszki 2

ŚRODA (17.05)

godz. 10.00
 
SKĄPIEC
Kino Ton, Rynek Kościuszki 2

CZWARTEK (18.05)

godz. 10.00
 
SKĄPIEC
Kino Ton, Rynek Kościuszki 2

PIĄTEK (19.05)

godz. 10.00
 
SKĄPIEC
Kino Ton, Rynek Kościuszki 2

SOBOTA (20.05)

godz. 16.00

SKĄPIEC
Kino Ton, Rynek Kościuszki 2

godz. 19.00

LANDSCHAFT
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N

NIEDZIELA (21.05)

godz. 16.00

SKĄPIEC
Kino Ton, Rynek Kościuszki 2

godz. 19.00

LANDSCHAFT
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N

WTOREK (23.05)

godz. 10.00
 
SKĄPIEC
Kino Ton, Rynek Kościuszki 2

ŚRODA (24.05)

godz. 10.00
 
SKĄPIEC
Kino Ton, Rynek Kościuszki 2

SOBOTA (27.05)

godz. 16.00
 
PANI PYLIŃSKA I SEKRET CHOPINA
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N

godz. 19.00

WSZYSTKO W RODZINIE
Kino Ton, Rynek Kościuszki 2

NIEDZIELA (28.05)

godz. 16.00
 
PANI PYLIŃSKA I SEKRET CHOPINA
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N

godz. 19.00

WSZYSTKO W RODZINIE
Kino Ton, Rynek Kościuszki 2

O SPEKTAKLACH

BOEING, BOEING, reż. Witold Mazurkiewicz

Czy poligamia jest w ogóle możliwa? Tak, jeśli tylko umie się dobrze planować… A Maks jest w tym prawdziwym ekspertem: w swoim notesie skrzętnie zapisuje godziny odlotu i przylotu kolejnych samolotów, bo każda z jego trzech narzeczonych (Jola, Johana i Janet) to stewardessa innych linii lotniczych. Wszystko układa się świetnie, dopóki na horyzoncie nie pojawia się Boeing – samolot szybszy niż inne. Reszty już nietrudno się domyślić – zmiana rozkładu lotów niszczy misternie skonstruowany harmonogram randek. W wybrnięciu z kłopotów pomaga Maksowi przybyły spod Grunwaldu kuzyn Paweł i zaciągająca ze Wschodu pomoc domowa Nadia.

Sztuka francuskiego pisarza Marca Camolettiego „Boeing, Boeing” to wielki przebój światowych scen teatralnych. Zagrana została w przynajmniej 55 krajach; trafiła na West End i Broadway, została laureatką Tony Awards, a w 1991 roku doczekała się 17 500 reali­zacji i została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa w kategorii „najczęściej wystawiana francuska sztuka”. Na polskie sceny sztuka trafiła w 1964 roku, dzięki przekładowi Henryka Roztworowskiego, pod tytułem „Latające narzeczone”. W okresie swej największej popularności, w latach 60.-80. zrealizo­wana została dziesięciokrotnie.

Po długoletniej przerwie powróciła na polskie sceny pod orygi­nalnym tytułem „Boeing, Boeing” za sprawą nowego, świetnego przekładu Bartosza Wierzbięty. Autor tłumaczeń takich kinowych hitów jak „Shrek” czy „Madagaskar” odświeżył przykurzoną nieco farsę Camolettiego, umiejętnie przenosząc najzabawniejsze treści oryginału w polskie realia.

BÓG MORDU, reż. Katarzyna Deszcz

Sztuka w błyskotliwy sposób obnaża ludzkie słabości. Przyczyną całego zamieszania jest bójka dwóch chłopców, która staje się pretekstem do spotkania rodziców pragnących kulturalnie rozwiązać konflikt. Jednak konfrontacja zamienia się w istne piekło…

„Bóg mordu” bywa nazywany teatrem nerwów, ponieważ to właśnie one rządzą bohaterami. Konwenanse w jakich zostali wychowani powodują, że teoretycznie wiedzą, jak mają się zachować w niezręcznej sytuacji. Jednak impulsy są silniejsze i wszyscy tego dnia tracą cierpliwość, a na jaw wychodzi mroczna część ludzkiej natury.

„Bóg mordu” zapewnia dużą dawkę śmiechu, ale nie brakuje w nim miejsca na refleksję o nas samych.

LANDSCHAFT, reż. Waldemar Śmigasiewicz

„Landschaft” to ironiczna komedia, rodzinny obrazek, historia domu, w którym ojciec trzech synów, po śmierci ich matki, a jego żony stara się na nowo odbudować rodzinne relacje. Myląc władzę z wolnością, uwalnia chore patriarchalne i dyktatorskie zapędy. Posługując się zmyślną socjotechniką, skłóca ze sobą synów, pragnąc ukazać się im jako zbawca i niekwestionowany domowy autorytet. Ironia miesza się tu z humorem, a miłość ojcowska przybiera formy od zniewolenia po obłudną prawdę o nim samym. W tym kontekście ani obiektywna prawda, ani dążenie do niej nie mają większego znaczenia. Ważnym staje się jedynie interpretacja zdarzeń, przez które ojciec pragnie zapanować nad umysłami domowników, na nowo pisząc historię swojej rodziny.

PANI PYLIŃSKA I SEKRET CHOPINA, reż. Adam Opatowicz

„Pani Pylińska i sekret Chopina” jest opowieścią, jak muzyka kształtuje paletę naszych emocji, stosunek do otaczającego nas świata, a przede wszystkim do drugiego człowieka, który sam przecież jest innym fascynującym światem. Podczas muzycznych spotkań nauczycielki i ucznia istotne były rozmowy o Chopinie, o jego pasji, a przede wszystkim o wrażeniach, uczuciach i emocjach, które wywoływał. W tym portrecie literackim wielki kompozytor jest nie tylko mistrzem, co przewodnikiem, nie tyle po świecie muzyki, ile po życiu w ogóle.

Istotą koncepcji jest wydobycie na pierwszy plan muzyki Fryderyka Chopina z całym jej dźwiękowym bogactwem, a także wszystkich dźwięków natury i realnej rzeczywistości, które wynikają bezpośrednio z opowiadanej historii i nałożenie na ten świat głosów aktorów, grających swoje postaci. W minimalistycznej wręcz ascetycznej i symbolicznej przestrzeni, budowanej przede wszystkim światłem spróbujemy usłyszeć całą partyturę tej książki i może w ten sposób, choć na moment, dotkniemy sekretu Chopina.

SKĄPIEC, reż. Tomasz Man

„Skąpiec” Moliera to komedia o nadmiernej miłości do pieniędzy. Harpagon, główny bohater sztuki, kocha tak bardzo swoje bogactwo, że nie potrafi się nim z nikim dzielić, nawet z najbliższymi. Zaaranżował córce i synowi małżeństwa „korzystne” tylko dla niego, ale wymyślony przez Harpagona plan się nie udaje. Każde z jego dzieci zakochuje się w kimś innym. Na domiar złego „ktoś ukradł” Harpagonowi skrzynkę pełną złota… Komedia Moliera jest napisana znakomicie – wartkim i dowcipnym dialogiem. Obfituje również w wiele śmiesznych sytuacji. A postaci Molier wykreował po mistrzowsku – są pełnokrwiste, intrygujące i energiczne. Ta ponadczasowa sztuka nadal nas bawi i co warte podkreślenia – wywołuje wrażenie aktualności.

WSZYSTKO W RODZINIE, reż. Witold Mazurkiewicz

„Wszystko w rodzinie” to kolejna farsa w reżyserii znanego podlaskiej publiczności Witolda Mazurkiewicza – dyrektora Teatru Polskiego w Bielsku-Białej, znakomitego, obsypanego prestiżowymi nagrodami reżysera i aktora.

Ci wszyscy, którzy świetnie bawili się na stworzonym przez tego artystę spektaklu „Mayday” i jeszcze wciąż uśmiechają się na jego wspomnienie, muszą koniecznie zobaczyć „Wszystko w rodzinie”. Sztukę tę uznaje się za najzabawniejsze dzieło Ray’a Cooney’a – angielskiego mistrza farsy. Akcja przedstawienia toczy się w sposób niezwykle skomplikowany i zaskakujący. W szpitalu św. Andrzeja w Londynie przygotowywane jest świąteczne przedstawienie dla pacjentów. Jednocześnie odbywa się tam zjazd neurologów. Już samo połączenie tych dwóch wydarzeń nie może skończyć się dobrze. Jakby tego było mało, jeden z lekarzy dowiaduje się o niespodziewanej wizycie kogoś bliskiego, o którego istnieniu do tej pory nie miał najmniejszego pojęcia…

Bilety dostępne w sprzedaży online https://dramatyczny.pl/repertuar/
oraz w Kasie Teatru Białystok, ul. Suraska 1

1548 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39