SEO i SEM: Kiedy wybrać, które podejście?

2021.12.07 10:33
Czym jest SEO a czym SEM? Jakie są różnice między tymi procesami? Odpowiadamy.
SEO i SEM: Kiedy wybrać, które podejście?

SEO to proces poprawy jakości Twojej strony internetowej tak, aby organicznie stawała się lepiej widoczna, zajmowała wyższe pozycje w rankingu i przyciągała więcej wartościowych użytkowników. Ważnym punktem jest to, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek nie wymaga płacenia wyszukiwarce za podniesienie pozycji w rankingu.

Głównym celem SEM jest to samo, co SEO, czyli zwiększenie widoczności witryny, aby przyciągnąć więcej docelowych odbiorców do swojej witryny. SEM wykorzystuje jednak płatny marketing, aby osiągnąć ten cel.

SEO vs. SEM. Na czym polega główna różnica? Co to jest link?

Zarówno pozycjonowanie stron Białystok, jak i SEM w Białymstoku są ze sobą stricte powiązane, łącząc się bezpośrednio pod ogólnym terminem Search Marketing.

Wybierając strategie SEO w celu podniesienia pozycji naszej strony w rankingu, opieramy się na normalnych wynikach wyszukiwania. Nie ma bezpośredniego pozyskiwania funduszy, poza opracowaniem strategii treści w celu zapewnienia, że strona zajmuje wyższe pozycje w rankingach wyszukiwarek.
SEM, z drugiej strony, wykorzystuje płatne wyszukiwanie, aby zająć pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, tuż nad listami organicznymi. Reklamy na stronach internetowych, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google, wykorzystują SEM jako strategię rankingową.

Zestawienie strategii SEO

Strategie SEO koncentrują się na generowaniu ruchu organicznego. Istnieje wiele aspektów SEO, które musisz wziąć pod uwagę, aby uzyskać organiczne rankingi. Nasz wpis na blogu pokrótce omawia sześć kluczowych strategii, które firmy z branży e-commerce powinny stosować, aby zajmować wysokie pozycje w rankingach wyszukiwarek, w sposób organiczny. Przeczytaj ten post, aby zrozumieć optymalizację pod kątem wyszukiwarek nawet dla manekinów, lub zostań tutaj, aby uzyskać podsumowanie:

Tworzenie backlinków

Pozyskujesz backlinki czyli linki przychodzące do strony www, kiedy inne strony internetowe udostępniają Twoje treści i wspominają o Tobie.

Meta opis

Jest to 160-znakowy opis Twojej strony/wiadomości. Nazwij to streszczeniem zawartości danej strony internetowej.

Odpowiednie użycie słów kluczowych

Badanie i używanie właściwych słów kluczowych do tworzenia treści internetowych pokazuje Twoje treści potencjalnym klientom, którzy ich szukają.

Optymalizacja treści na witrynie

Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwania głosowego za pomocą różnych technik sprawi, że Twoje treści będą widoczne dla osób korzystających z tego typu wyszukiwania.

Jak zoptymalizować ruch PPC?

Pay per click lub PPC to kwota, którą płacisz wyszukiwarce, gdy użytkownik kliknie na reklamę Twojego produktu/biznesu. Najlepiej określi to jako opłatę, którą płacisz wyszukiwarce, aby uzyskać kliknięcia na Twoją reklamę.

Możesz zapłacić symboliczną kwotę za te kliknięcia i przekonwertować te kliknięcia do rzeczywistej sprzedaży, co daje ogromny zysk. Lub może trzeba zapłacić ogromną kwotę za każde kliknięcie, które może nawet nie konwersji. Zaliczenie się do pierwszej, a nie drugiej kategorii wymaga lepszego zrozumienia systemu PPC. Liczba kliknięć w reklamę nazywana jest współczynnikiem klikalności (CTR). Im wyższy CTR, tym większa szansa na konwersję sprzedaży.
 

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]

1395 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39