Testy na COVID-19 w Biedronce. Sieć jako pierwsza w Polsce wprowadzi je do sprzedaży

2021.03.12 11:40
Największa sieć dyskontów w Polsce zdecydowała się wprowadzić na polski rynek szybkie testy wykrywające zakażenie koronawirusem. Producentem jest szwajcarska firma Prima Lab.
Testy na COVID-19 w Biedronce. Sieć jako pierwsza w Polsce wprowadzi je do sprzedaży
Fot: mat. prasowe

Od najbliższego poniedziałku (15.03) we wszystkich sklepach sieci Biedronka dostępne będą testy na COVID-19.

Szwajcarska firma

Primacovid to test serologiczny, który można wykonać w warunkach domowych. Ich producentem jest szwajcarska firma Prima Lab, a sam test jest wyrobem medycznym posiadającym certyfikat CE. Test może wykonać każdy, kto miał kontakt z osobami zakażonymi lub z osobami z objawami COVID-19, lub po prostu kto chce być świadomy tego, czy przebył już zakażenie. Jego dokładność wynosi 98,3%.

"Oznacza to, że pozwala wykryć, czy badana osoba wytworzyła przeciwciała IgG i IgM przeciwko koronawirusowi wywołującemu COVID-19. Test jest wyjątkowo prosty w użyciu: do badania używa się małej próbki krwi, a czas oczekiwania na wynik to tylko ok. 10 minut" - pisze w komunikacie sieć Biedronka.

Producent Primacovid zaleca, aby w przypadku pozytywnego wyniku na obecność przeciwciał IgG i/lub IgM niezwłocznie skontaktować się z lekarzem i zgłosić ten wynik. W przypadku negatywnego wyniku, jeśli występują objawy, które można przypisać do COVID-19, również należy skontaktować się z lekarzem.

Ile będzie kosztował?

W ubiegłym tygodniu, testy antygenowe na COVID-19 do oferty wprowadziła sieć dyskontów Aldi w Niemczech. Z kolei w internecie zaczął je sprzedawać tamtejszy Lidl. Teraz testy Primacovid wprowadzi Polska.

W Niemczech test ze sklepu to koszt ok. 25 euro, czyli równowartość 115 zł. W opakowaniu znajduje się jednak pięć testów. W Biedronce koszt jednego testu to 49,99 zł za sztukę, czyli o ok. połowę mniej w stosunku do cen z polskich laboratoriów.

- Misją Biedronki od początku istnienia jest umożliwianie kupującym dostępu do towarów, które są dla nich ważne i to zawsze w niskich cenach. Dotyczy ona nie tylko produktów spożywczych, ale i takich, które pozwolą na zaspokojenie ważnych potrzeb psychologicznych i zwiększenie bezpieczeństwa. Do nich należy z pewnością test Primacovid. Wprowadzamy go na rynek jako pierwsza sieć handlowa w Polsce - mówi Piotr Konopko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

Decyzją sieci Biedronka jeden klient może zakupić jednorazowo maksymalnie trzy sztuki testu Primacovid. Będzie on sprzedawany do wyczerpania zapasów.

Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl

1255 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39