TimeAttack Challenge przenosi się do USA. W tym sezonie kierowcy rywalizują w 2 klasach

2023.02.09 14:57
Dobiegła końca 1. Runda TimeAttack Challenge 2023, a wygrał ją niezawodny Dominik Plona. W lutym kierowcy o jak najlepszy czas okrążenia walczą na torze Daytona Road Course.
TimeAttack Challenge przenosi się do USA. W tym sezonie kierowcy rywalizują w 2 klasach

Do regulaminu zawitał nowy zapis

Na początku stycznia, w AG Racing Center z profesjonalnymi symulatorami jazdy, wystartował kolejny sezon TimeAttack Challenge. W tym roku do regulaminu wprowadzono nowość, a mianowicie podział zawodników na dwie klasy. W klasie PRO rywalizują najszybsi kierowcy z poprzedniego sezonu, którzy znaleźli się w czołowej "20" klasyfikacji generalnej. Natomiast w klasie AM walczą wszyscy pozostali uczestnicy cyklu. Co ciekawe, na koniec zmagań na nagrodę może liczyć nie tylko zwycięzca klasyfikacji generalnej, ale również triumfator klasy AM.

W styczniu, podczas 1. rundy, zawodnicy jak najlepszy czas okrążenia wykręcali na torze Misano World Circuit Marco Simoncelli, który to położony jest na wschodnim wybrzeżu Włoch, a jego okrążenie liczy ok. 4 km. Autem wybranym do rywalizacji okazało się BMW Z4 GT3.

Podium wielkim zaskoczeniem nie było, gdyż inauguracyjne zmagania wygrał Dominik Plona (czas 1:35,373), na 2. miejsce uplasował się Piotr Jaromski (1:35,502), a 3. pozycję zajął Filip Todorczuk (1:35,802). Tuż za czołową "3" znaleźli się Samuel Przybyłowski (1:35,918) oraz Mateusz Małanowski (1:36,276), natomiast najlepszym kierowcą w klasie AM, który zajął w klasyfikacji 6. lokatę, był Stefan Przeradowski (1:37,358).

Czas na poznanie słynnego toru Daytona

Jeżeli chodzi o luty, to w tym miesiącu uczestnicy mają okazję jeździć po torze Daytona Road Course, który to położony jest na Florydzie. Na wspomnianej arenie rozgrywany jest m.in. prestiżowy wyścig NASCAR - Daytona 500 (tor owalny) oraz 24-godzinny Rolex 24 at Daytona (tor drogowy).

Zasady rywalizacji są oczywiście podobne jak w zeszłym roku i poprzedniej rundzie. Każdy z zawodników korzysta z takiego samego samochodu i takich samych ustawień, kierowcy mają dowolną liczbę podejść do liczonych sesji, a wynikiem jest najlepszy czas czystego okrążenia. Jazda po torze odbywa się w pojedynkę, więc zawodnik walczy tylko i wyłącznie z własnymi umiejętnościami, inni uczestnicy nie ingerują w osiągnięty rezultat.

Za zajęcie miejsca na podium przewidziane są nagrody w postaci voucherów, które można później wykorzystać na jazdy w symulatorach. Walka w 2. rundzie TimeAttack Challenge trwa do końca lutego.

1. Runda TimeAttack Challenge 2023 (Misano World Circuit Marco Simoncelli, BMW Z4 GT3) - wyniki TOP 10:
1. Dominik Plona (PRO) - 1:35,373
2. Piotr Jaromski (PRO) - 1:35,502
3. Filip Todorczuk (PRO) - 1:35,802
4. Samuel Przybyłowski (PRO) - 1:35,918
5. Mateusz Małanowski (PRO) - 1:36,276
6. Stefan Przeradowski (AM) - 1:37,358
7. Piotr Kulesza (AM) - 1:37,491
8. Krzysztof Mikulski (PRO) - 1:37,538
9. Eryk Rutkowski (PRO) - 1:37,779
10. Adrian Znosko (AM) - 1:37,884

Patronem medialnym wydarzenia jest BiałystokOnline.

Więcej informacji na temat 2. Rundy TimeAttack Challenge 2023 i szczegóły dotyczące rezerwacji: Zawody simracingowe: TimeAttack Challenge. Sezon 2023 - Runda 2

Rafał Żuk
rafal.zuk@bialystokonline.pl

1183 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39