
Zamiast tradycyjnych form zakupu w sklepie, salonie, coraz częściej wybieramy internet, telefon. Wirtualne rozwiązania mają wiele zalet - jest szybciej i wygodniej, ale warto również wiedzieć, że żądzą się swoimi prawami. Niestety, z najnowszych badań UOKiK wynika, że aż 12 proc. konsumentów wcale nie czyta umów, które zawiera, a ponad połowa (56 proc.) robi to pobieżnie. Ponadto błędnie sądzą oni, że bez względu na to czy zawierają kontrakt na odległość (np. z wykorzystaniem telefonu) czy w salonie operatora przysługują im takie same prawa.
UOKiK skontrolował operatorów telefonii komórkowej sprzedających swoje produkty i usługi za pośrednictwem telesprzedaży oraz internetu. Do praktyk, które Urząd zakwestionował należą: brak jasnej informacji o momencie zawarcia umowy, utrudnianie konsumentom zapoznanie się z umową i wprowadzanie konsumentów w błąd. Ponadto przedsiębiorcy błędnie informują konsumentów o prawie odstąpienia od umowy lub do zmiany jej warunków.