POLECAMY
12 proc. abonentów nie czyta umów, które podpisuje, połowa robi to niedokładnie, a prawie wszyscy dostają od operatora niezamówione sms-y - wynika z najnowszych badań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK przypomina o prawach i zagrożeniach transakcji elektronicznych.
Zamiast tradycyjnych form zakupu w sklepie, salonie, coraz częściej wybieramy internet, telefon. Wirtualne rozwiązania mają wiele zalet - jest szybciej i wygodniej, ale warto również wiedzieć, że żądzą się swoimi prawami. Niestety, z najnowszych badań UOKiK wynika, że aż 12 proc. konsumentów wcale nie czyta umów, które zawiera, a ponad połowa (56 proc.) robi to pobieżnie. Ponadto błędnie sądzą oni, że bez względu na to czy zawierają kontrakt na odległość (np. z wykorzystaniem telefonu) czy w salonie operatora przysługują im takie same prawa. UOKiK skontrolował operatorów telefonii komórkowej sprzedających swoje produkty i usługi za pośrednictwem telesprzedaży oraz internetu. Do praktyk, które Urząd zakwestionował należą: brak jasnej informacji o momencie zawarcia umowy, utrudnianie konsumentom zapoznanie się z umową i wprowadzanie konsumentów w błąd. Ponadto przedsiębiorcy błędnie informują konsumentów o prawie odstąpienia od umowy lub do zmiany jej warunków.
andy
24@bialystokonline.pl
Kryminalne 2025.10.07 18:00
Praca 2025.10.07 16:20
Aktualności 2025.10.07 15:50
Kultura i Rozrywka 2025.10.07 15:10
Sport 2025.10.07 14:30
Aktualności 2025.10.07 14:10
Biznes 2025.10.07 14:02
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji