Białystok Online

Biznes

Ważna inwestycja PROMOTECHU. Rozwija współpracę z Merinosoft

2025.12.18 12:00
Ważna inwestycja PROMOTECHU. Rozwija współpracę z Merinosoft
Fot: PROMOTECH

Cyfrowa transformacja sprzedaży to następny krok w rozwoju białostockiego PROMOTECHU. W ramach tego etapu powstała nowoczesna platforma B2B, która znacząco ułatwia partnerom handlowym składanie zamówień. Realizowana inwestycja ma na celu nie tylko skrócenie czasu obsługi zamówień, lecz również usprawnienie i uporządkowanie wymiany danych,

PROMOTECH konsekwentnie wdraża nowoczesne rozwiązania informatyczne, a najnowszym efektem tej transformacji jest uruchomienie platformy B2B, powstałej we współpracy z Merinosoft. Nowa platforma została zaprojektowana z myślą o dystrybutorach PROMOTECHU. Jej głównym zadaniem jest usprawnienie procesu składania zamówień oraz skrócenie czasu ich realizacji. Dzięki cyfrowemu kanałowi sprzedaży partnerzy handlowi zyskują szybki i uporządkowany dostęp do oferty firmy, a także możliwość sprawnej obsługi zamówień w jednym, zintegrowanym systemie.

Inwestycja w digitalizację to jednak coś więcej niż tylko wygoda dla dealerów. Kluczowym celem projektu jest także uporządkowanie i uregulowanie przepływu informacji pomiędzy siecią dystrybucji a systemami informatycznymi funkcjonującymi wewnątrz PROMOTECHU. Automatyzacja wymiany danych minimalizuje ryzyko błędów, zwiększa przejrzystość procesów oraz pozwala na lepsze planowanie i zarządzanie sprzedażą.

- Chcemy postawić na rozwój elektronicznej formy składania zamówień przez dealerów i automatyzację tego procesu – mówi Artur Zawadzki, prezes PROMOTECHU. - Umożliwi to cyfrową komunikację pomiędzy systemem sprzedażowym, ERP oraz systemami planistycznymi. Słowem: integrujemy systemy w jedną całość, a jednocześnie umożliwiamy naszym dealerom znacznie szybsze otrzymywanie informacji na temat zamówień i ich statusu, upraszczając proces ich składania zarówno po stronie klienta, jak i PROMOTECHU.

Wszystko pozwoli usprawnić przepływ informacji, a co za tym idzie - szybszą realizację procesu zamówień. Nowy projekt ma być rozbudowany o moduł serwisowy, który pozwoli łatwo i szybko zdobyć dostęp do informacji o instrukcjach obsługi i listach serwisowych. To sprawi, że dealer będzie mógł mieć komplet informacji serwisowych po wpisaniu numeru seryjnego urządzenia.

Platforma będzie działała w chmurze

Co istotne – platforma będzie funkcjonowała w chmurze, dzięki czemu nie będzie potrzeby korzystania z własnej infrastruktury informatycznej, ale z zasobów i serwerów firm współpracujących. 

- Dzięki temu unikniemy kosztów związanych z ewentualną rozbudową sieci informatycznej, serwerów itp. - nie inwestujemy w hardware, ale rozwijamy możliwości software'owe. Przejście na platformę daje również szerokie możliwości w zakresie automatyzacji procesów handlowych w PROMOTECHU, np. umożliwiając integrację z systemami naszych klientów i firm przewozowych – mówi Artur Zawadzki.

Inwestycja PROMOTECHU pozwoli na zwiększenie zaangażowanie pracowników w bezpośrednią współpracę z klientem. Informacje będą pojawiać się automatycznie, co przełoży się na większą efektywność oraz wzrost sprzedaży.
Zorganizowano już spotkania z przedstawicielami Merinosoftu, mające na celu analizę procesów i określenie potrzeb oraz możliwości PROMOTECHU i dealerów. W najbliższym czasie będąprowadzone dalsze prace analityczne i wdrożeniowe związane z uruchomieniem platformy.

- Ta inwestycja to kolejny krok w kierunku Przemysłu 4.0, a w długofalowej perspektywie – takie rozwiązanie wpłynie też na poprawę wizerunku PROMOTECHU, jako innowacyjnej firmy, nadążającej za globalnymi trendami cyfryzacji i rewolucją AI – dodaje Artur Zawadzki.

JK

JK

24@bialystokonline.pl

Przeczytaj także
Popularne dzisiaj

Masz ciekawy temat?

Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?

Napisz do nas