POLECAMY
W czwartek zostanie włączona do ruchu ważna część budującego się węzła Porosły. Z nowych trzech wiaduktów skorzystają kierowcy jadący w stronę Warszawy.
Część węzła Porosły łączącego ekspresową S8, Trasę Generalską (ul. gen. Kleeberga) i al. Jana Pawła II zostaje udostępniona kierowcom. - 22 października na wjeździe do Białegostoku od strony Warszawy, na drodze krajowej nr 8, planowana jest zmiana tymczasowej organizacji ruchu (planowane zmiany wprowadzone zostaną w godzinach popołudniowych) - poinformował koło południa białostocki magistrat. Ruch drogą krajową (trasa do Warszawy – ul. Kleeberga) odbywa się w obu kierunkach nowo wybudową jezdnią po stronie północnej. Nie trzeba już korzystać z objazdów – pojedziemy al. Jana Pawła II prosto na wiadukt nad torami, a dalej na łącznice. Możliwość przejazdu przez wiadukt pozwala także na dogodny dojazd do ul. Elewatorskiej. Z kolei jadąc od strony Warszawy kierowcy mogą już korzystać z dwóch nowych wiaduktów – na wysokości sklepu Biedronka i w ul. Kleeberga. Dojazd do miasta prowadzi tak, jak dotychczas – ul. Kleeberga, Narodowych Sił Zbrojnych, a następnie al Jana Pawła II lub Trasą Niepodległości. Ruch lokalny, czyli dojazd do poszczególnych nieruchomości odbywa się z wykorzystaniem dróg serwisowych. Ponadto w dalszym ciągu prowadzone będą prace na całym terenie inwestycji, jednakże główny zakres robót dotyczyć będzie okolic skrzyżowania drogi krajowej z drogą powiatową oraz drogą gminną (rejon sklepu Biedronka). Według pierwotnego harmonogramu, budowa węzła Porosły miała zakończyć się już we wrześniu. Po wielu protestach okolicznych mieszkańców i właścicieli firm inwestycję jednak rozszerzono. Wykonawce wybuduje dodatkowe łącznice: po północnej stronie drogi krajowej nr 8, a także drogi wojewódzkiej z drogą serwisową po południowej stronie "ósemki". Zmodyfikowano też niektóre zjazdy indywidualne i publiczne a także zaprojektowano dodatkowe chodniki i ciągi pieszo-rowerowe. Teraz zakończenie robót planowane jest na 7 grudnia. Potem czekają jeszcze odbiory techniczne inwestycji. Koszt budowy węzła i dodatkowej łącznicy sięgnie około 248 mln zł. Robotami zajmuje się konsorcjum firm Porr, Unibep oraz Value Engineering.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl
Aktualności 17:40
Praca 15:49
Zdrowie 15:28
Aktualności 15:10
Sport 13:32
Kultura i Rozrywka 13:30
Kraj i Świat 12:44
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji