
Nowoczesne rozwiązanie ułatwi załatwienie spraw
Do tej pory wizyty można było umawiać telefonicznie, osobiście lub za pomocą formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Teraz proces został uproszczony – wystarczy zalogować się do e-Urzędu Skarbowego, wskazać cel spotkania, wybrać dogodny termin oraz urząd. Potwierdzenie rezerwacji podatnik otrzymuje drogą mailową lub SMS-em, a dane potrzebne do wizyty system pobiera automatycznie z profilu użytkownika.
– Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom i e-usługom KAS wiele spraw podatkowych można dziś załatwić online. W przypadku bardziej skomplikowanych spraw, które wymagają spotkania z pracownikiem urzędu skarbowego, możemy umówić się na wizytę w urzędzie. Umożliwienie rezerwacji wizyty za pomocą e-Urzędu Skarbowego to kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług publicznych, który ułatwi kontakt obywateli z administracją skarbową – podkreśla Małgorzata Krok, wiceminister finansów i zastępca Szefa KAS.
Nowa funkcjonalność działa już w wersji przeglądarkowej serwisu, a jeszcze we wrześniu zostanie udostępniona także w aplikacji mobilnej e-US. Dzięki temu rezerwacja wizyty będzie możliwa również z poziomu smartfona.
- Integracja usługi "Umów wizytę" z systemem e-Urząd Skarbowy jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników, którzy oczekują prostych, intuicyjnych i dostępnych cyfrowo rozwiązań. Nowa funkcjonalność upraszcza rezerwację wizyty w urzędzie, niezależnie od tego, czy podatnik korzysta z komputera, telefonu czy innego urządzenia mobilnego - dodaje wiceministrer.
W pierwszym półroczu 2025 r. podatnicy w całym kraju umówili ponad 2,3 mln spotkań w urzędach skarbowych, a 94 proc. osób było zadowolonych z przebiegu wizyty. Średni czas obsługi podatnika wyniósł 18 minut. Najczęściej rezerwowano spotkania w sprawach podatków majątkowych oraz uzyskania zaświadczeń.
Rezerwacja wizyty nie jest obowiązkowa – dokumenty można wciąż złożyć w urzędzie bez wcześniejszego umawiania się. Jednak zaplanowanie spotkania pozwala uniknąć kolejek i szybciej załatwić sprawę.
Po wizycie można ocenić usługę
Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze "Umów wizytę w urzędzie skarbowym" i podała adres e-mail, po swojej wizycie otrzymuje wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. Pytania dotyczą ogólnego zadowolenia z wizyty i emocji, które towarzyszyły klientowi podczas załatwiania sprawy. Dodatkowo zawarte są w niej dwa pytania otwarte, które umożliwiają ankietowanym przekazanie uwag dotyczących poszczególnych aspektów wizyty w urzędzie.
Wypełnienie ankiety jest dobrowolne.
- Zachęcamy wszystkich klientów do jej wypełniania. W ten sposób pozyskujemy opinie i wskazówki, które pozwalają nam cały czas podnosić jakość obsługi w Krajowej Administracji Skarbowej - przekonują przedstawiciele KAS.
24@bialystokonline.pl