POLECAMY
Od 4 kwietnia ZUS będzie czynny dłużej. Niestety tylko jednego dnia. To i tak umożliwi wielu osobom załatwienia urzędowych spraw, bez konieczności brania dnia wolnego w pracy.
Od 4 kwietnia sale obsługi klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych w poniedziałki znów będą otwarte do godziny 18.00. To dobra wiadomość dla wielu osób, które dotychczas chcąc coś załatwić musiały korzystać z urlopu, bo np. pracowały do godz. 16.00. Teraz będą mogły załatwić swoje sprawy w ZUS-ie bez większych problemów. - Wydłużone godziny pracy w poniedziałki dotyczą sal obsługi klientów w oddziałach, inspektoratach i biurach terenowych ZUS w całym kraju. W pozostałe dni tygodnia, czyli od wtorku do piątku placówki przyjmują interesantów w godzinach 8.00-15.00 – informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego. ZUS zachęca także do korzystania z możliwości załatwienia swoich spraw bez wizyt w urzędzie. Można to zrobić korzystać z e-wizyt, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i telefonicznie – pod numerami: - 22 560 16 00 – Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS - w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7.00 – 18.00. - 22 11 22 111 – w sprawie Polskiego Bonu Turystycznego –we wszystkie dni tygodnia w godzinach 7.00-20.00 - 22 290 55 00 – w sprawie Polskiego Ładu i świadczeń rodzinnych: Rodzina 500+ oraz rodzinny kapitał opiekuńczy (RKO) – w dni robocze (pn.-pt.) w godzinach 8.00 -15.00 - 22 444 02 55 – w sprawie świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy - w dni robocze (pn.-pt.) w godzinach 8.00 -18.00. - Osoby, które chciałyby na miejscu w placówce porozmawiać z ekspertem ZUS, mogą takie spotkanie umówić na konkretny dzień i godzinę przez PUE ZUS lub telefonicznie dzwoniąc pod nr telefonu 86 278 21 78. Dzwoniąc pod ten numer telefonu można umówić wizytę w każdej placówkach ZUS w województwie podlaskim, która znajduje się najbliżej naszego miejsca zamieszkania lub do której z różnych powodów chcielibyśmy się udać – dodaje rzeczniczka. uruchomiono infolinię dla osób z Ukrainy Niedawno ZUS uruchomił linię telefoniczną w języku ukraińskim i polskim. Uchodźcy z Ukrainy mogą z niej korzystać chcąc dowiedzieć się więcej o świadczeniach rodzinnych. - Specjalna infolinia już działać pod numerem 22 444 02 55 od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 18.00, a obsługują ją m.in. uchodźcy z Ukrainy. Opłata za połączenie jest według stawek operatorów. Pytania dotyczące świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy można też przesyłać mailem na adres UA@zus.pl - informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego. Uchodźcy, którzy nie wiedzą jak złożyć elektroniczny wniosek mogą skorzystać z pomocy pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Niebawem w urzędach na Ukraińców będą też czekali tłumacze, którzy posługują się językiem ukraińskim. Udostępniane będą również materiały drukowane w tym języku.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl
Kultura i Rozrywka 12:00
Aktualności 10:34
Sport 09:05
Kultura i Rozrywka 08:10
Aktualności 08:00
Nauka 07:50
Sport 2025.11.02 19:53
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji