POLECAMY
Jeśli istnieją towary, zawsze była, jest i będzie potrzeba załadowania ich na ciężarówki i przetransportowania ich gdzieś, czy to na plac budowy, do magazynu, czy do sklepu.
Przez kilka dziesięcioleci tylko dźwigi, wózki podnośnikowe, podnośniki, wciągniki i wciągarki były używane jako mechanizmy podnoszące do rozwiązania problemu załadunku, a następnie zapakowane towary, materiały budowlane, a nawet odpady były ładowane na specjalne pojazdy towarowe (samochody dostawcze, chłodnie, sortowniki, śmieciarki itp.) i dostarczane do miejsca zastosowania. Żurawie manipulacyjne (HDS) są uniwersalnym sprzętem, niezbędnym w budownictwie, transporcie i wielu innych dziedzinach. Łączą w sobie funkcje ciężarówki i żurawia, zapewniając łatwość i wygodę pracy. Wśród wielu modeli wyróżniliśmy trzy, które okazały się liderami w swojej kategorii. Palfinger PK 135.002 TEC 7 Ten przedstawiciel klasy premium znany jest z innowacyjnej konstrukcji i wysokiej niezawodności. Udźwig: do 35 ton. Wysięg wysięgnika: do 38 metrów. Cechy: Inteligentny system sterowania i precyzyjne pozycjonowanie ładunku. Zalety: - Unikalny system kontroli ładunku. - Wysoka mobilność i możliwość pracy w ograniczonych przestrzeniach. - Niezawodny w długotrwałej eksploatacji. HIAB X-HiPro 192 Model od jednego ze światowych liderów w produkcji CMU jest idealny do transportu małych i średnich ładunków. Udźwig: do 19 ton. Wysięg wysięgnika: 14 metrów. Cechy: hydrauliczny układ sterowania z funkcją precyzyjnej kontroli. Zalety: - Kompaktowe wymiary i wysoka zwrotność. - Ekonomiczne zużycie energii. - Łatwa konserwacja. Hyundai HD 120 z Kanglim HDS Model południowokoreański, doskonale nadający się do zadań w obszarach miejskich i na placach budowy. Udźwig: do 5 ton. Wysięg wysięgnika: 15 metrów. Cechy: niezawodny układ hydrauliczny i stabilność pracy. Zalety: - Wysoka trwałość i stabilna praca w każdych warunkach klimatycznych. - Wygodna obsługa za pomocą pilota. - Wszechstronność zastosowania dla różnych rodzajów ładunków. Instalacja HDS Jeśli we flocie firmy dostępne są specjalne pojazdy do przewozu ładunków, konieczne jest przejście od dostępnych parametrów technicznych pojazdu - jego masy własnej i wymiarów. Pojazd musi być w stanie wytrzymać ciężar dołączonego żurawia i manipulatora. Większe możliwości „manewru” w wyborze podwozia bazowego, jeśli planujesz zakup manipulatora żurawia z instalacją na nowym samochodzie. Najpopularniejszymi podwoziami bazowymi do montażu „lekkich” jednostek HDS o ładowności do 1 tony (przy minimalnym wysięgu) są pojazdy średniej ładowności IVECO, MAN, Isuzu, Hyundai, Foton, JAC o masie całkowitej do 7,5 tony. Przykładowo, ciężkie włoskie manipulatory PM 210 SP, które są realną alternatywą dla standardowych żurawi samochodowych o udźwigu 22 ton, będą wymagały podwozi samochodów ciężarowych o masie całkowitej nie mniejszej niż 32 tony. Ponadto, wyboru manipulatora należy dokonać w odniesieniu do: - Wagi i wymiarów transportowanego ładunku - Umiejscowienie jednostki CMU (za kabiną lub za nadwoziem) - Potrzeba dodatkowego wyposażenia (wciągarki na wysięgniku do precyzyjnego pozycjonowania ładunku w pionie, podpory zapewniające równowagę). Wnioski Palfinger PK 135.002 TEC 7 nadaje się do złożonych i obszernych operacji, HIAB X-HiPro 192 nadaje się do średnio ciężkich codziennych potrzeb, a Hyundai HD 120 z Kanglim CMU nadaje się do uniwersalnych zadań miejskich i kompaktowości. [ARTYKUŁ SPONSOROWANY]
Aktualności 2025.11.07 18:30
Kryminalne 2025.11.07 16:30
Kultura i Rozrywka 2025.11.07 15:00
Biznes 2025.11.07 15:00
Aktualności 2025.11.07 14:40
Turystyka 2025.11.07 14:10
Aktualności 2025.11.07 12:21
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji