Dzieci LGBT są nieakceptowane przez rodziców? Trwa akcja "Kochajcie mnie, mamo i tato"

2021.04.15 12:40
W ostatnim czasie cała Polska została zalana plakatami antyaborcyjnymi oraz prorodzinnymi z napisem "Kochajcie się mamo i tato". Teraz na ulice wielu miast trafią billboardy przedstawiające pobitego chłopca z tęczową torbą i podpisem "Kochajcie mnie, mamo i tato". Kto za nimi stoi?
Dzieci LGBT są nieakceptowane przez rodziców? Trwa akcja "Kochajcie mnie, mamo i tato"
Fot: Malwina Witkowska
Billboard przy ul. gen. Maczka w Białymstoku

Odpowiedź na akcję proaborcyjną

Kilka miesięcy temu ulice polskich miast wypełniły billboardy i plakaty z płodem w sercu i z napisem "jestem zależny". Za akcją stała Fundacja Nasze Dzieci z Kornic na Śląsku.

Ich kolejne billboardy przedstawiały hasło "Kochajcie się mamo i tato" napisane czerwoną kredką ręką dziecka, a do tego adres strony internetowej. Akcja miała na celu promować Wspólnotę Trudnych Małżeństw, której celem jest "dążenie jej członków do uzdrowienia sakramentalnego małżeństwa, które przeżywa kryzys. Współpracując z Jezusem Chrystusem – Bogiem, w każdej sytuacji nawet, po ludzku patrząc, beznadziejnej możliwe jest odrodzenie małżeństwa".

"Zacznijmy od dzieci"

Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza to organizacja pozarządowa mająca na celu wprowadzenie w Polsce równości małżeńskiej. Chcąc zwrócić uwagę problemu akceptacji dzieci LGBT przez ich własnych rodziców postanowiła zorganizować swoją kampanię billboardową.

"Naszym zdaniem najważniejsze jest to, żeby w pierwszej kolejności rodzice kochali swoje dziecko. Niestety coś, co powinno być oczywiste, w przypadku dzieci LGBT+ wcale nie jest normą" - uważa stowarzyszenie.

W odpowiedzi na antyaborcyjne plakaty organizacja Miłość Nie Wyklucza zorganizowała zbiórkę pieniędzy na kampanię edukacyjną, która miała zwrócić przede wszystkim uwagę na fakt, że młode osoby LGBT+ są odtrącane przez swoich rodziców. Udało jej się uzbierać ponad 600 tys. zł, dzięki czemu billboardy znalazły się w większość miast i miasteczek w Polsce, także w Białymstoku.

Brak akceptacji i myśli samobójcze

"Kochajcie mnie, mamo i tato" to wspólna akcja edukacyjna organizacji Miłość Nie Wyklucza, Grupy Stonewall, Kultury Równości i Tolerado. Autorką pomysłu i obrazka na plakaty jest Karolina "Szarosen" Plewińska.

Billboardy z napisem "Kochajcie mnie, mamo i tato" przedstawiają chłopca z tęczową torbą i śladem na policzku od uderzenia. Pod spodem jest napis: 80% nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich rodziców.

Na stronie stowarzyszenia można znaleźć też takie dane:
- 88% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich ojców;
- 75% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoje matki;
- 70% nastolatków LGBT+ ma myśli samobójcze.

Źródłem przedstawionych statystyk jest raport "Sytuacja społeczna osób LGBT w Polsce w latach 2015-2016" stworzony przez m.in. Kampanię Przeciw Homofobii.

Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl

1187 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39