1358 osób online

Koncert Adwentowy

dodane dnia: 2022-12-06 przez: kul57
Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2022-12-07
Koncert Adwentowy odbędzie się w środę (7.12), o godz. 19.00 w Kościele  św. Kazimierza Królewicza w Białymstoku – kościół dolny, ul. św. Kazimierza 2.

Wstęp wolny.


J A N K R U T U L
Antyfony (Antiphonae)  na chór żeński, perkusję i fortepian (prawykonanie)
O Magnum Mysterium na chór mieszany a cappella (prawykonanie)

Wykonawcy:

Chór Wydziału Instrumentalno – Pedagogicznego, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki UMFC Filii w Białymstoku (przygotowanie zespołu dr hab. Anna Moniuszko, dr hab. Piotr Zawistowski)

Mariusz Mocarski  perkusja
Elżbieta Uss-Jońska  fortepian
ANNA MONIUSZKO  dyrygent

ANNA MONIUSZKO 
Dyrygent

Ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w klasie dyrygowania prof. Bożeny Sawickiej, emisji głosu – prof. Cezarego Szyfmana oraz Podyplomowe Studium Chórmistrzowskie w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy (2004) otrzymując dyplomy z wyróżnieniem. W roku 2010 otrzymała stopień doktora, zaś w 2015 – doktora habilitowanego w specjalności Dyrygentura. W roku 2003 rozpoczęła pracę zawodową w białostockiej Filii AMFC (obecnie Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina) jako asystent w klasie dyrygowania prof. Bożenny Sawickiej, obecnie zaś jako adiunkt Wydziału Instrumentalno – Pedagogicznego UMFC. W tym samym roku podjęła współpracę z Chórem Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, z którym jako dyrygent zdobyła wiele nagród w konkursach w kraju i za granicą, a także szereg nagród indywidualnych dla Najlepszego Dyrygenta Konkursu.

W roku 2005 założyła Zespół Muzyki Dawnej DILETTO, który specjalizuje się w wykonawstwie utworów epoki baroku. Anna Moniuszko jest laureatką Stypendium dla Młodych Twórców (2009) oraz Stypendium dla Twórców Profesjonalnych (2010) ufundowanych przez Prezydenta Miasta Białegostoku. Jest pomysłodawcą i koordynatorem białostockiego cyklu koncertów Muzyka Mistrzów Baroku, prezentujących twórczość dawnych kompozytorów w historycznych wnętrzach Białegostoku. Jest Dyrektorem Artystycznym Festiwalu Sztuk Dawnych im. Izabeli Branickiej, którego ideą jest przybliżenie współczesnej publiczności kultury i sztuki z czasów świetności dworu Branickich w Białymstoku. Od 2016 roku jest również Dyrektorem Międzynarodowego Konkursu Chóralnego „Cantu Gaudeamus” w Białymstoku.  Za swą dotychczasową działalność została uhonorowana Nagrodą Artystyczną Prezydenta Miasta Białegostoku (2016),  Odznaką Honorową Ministra Kultury „Zasłużony dla Kultury Polskiej” (2020) oraz Nagrodą Artystyczną Marszałka Województwa Podlaskiego (2022).

MARIUSZ MOCARSKI
Perkusista

Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (filia w Białymstoku ), a także Państwowego Studium Jazzu przy PSM II st. im. F. Chopina w Warszawie. Uczestniczył w intensywnych kursach organizowanych przez słynne szkoły perkusyjne: Drummers Collective w Nowym Jorku oraz Drum-Tech w Londynie.

Muzyk sesyjny, w dorobku ponad 50 płyt z artystami reprezentującymi szereg gatunków muzycznych. Brał udział w wielu festiwalach i koncertach w kraju oraz za granicą m.in. w USA, Libanie, Indiach i niemalże całej Europie.

Występuje solo, z zespołami kameralnymi (m. in. Estrada Kameralna Filharmonii Narodowej, Duet perkusyjny Mocarski & Nabożny) oraz z zespołami symfonicznymi (m.in. Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, Sinfonia Viva). W dorobku kilkanaście prawykonań utworów solowych i kameralnych. Równolegle dzieli scenę z artystami z kręgów jazzu i muzyki rozrywkowej (m. in. zespół Krzysztofa Kiljańskiego, Marii Sadowskiej). Od roku 2017 wykładowca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie Filii w Białymstoku. W roku 2019 uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej Instrumentalistyka. Gościnny wykładowca Podyplomowych Studiów Orkiestr Dętych UMFC w Warszawie. Jego uczniowie i studenci zdobywali nagrody i wyróżnienia na ponad 40 konkursach perkusyjnych o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Wykładowca i juror na wielu warsztatach i festiwalach perkusyjnych również o zasięgu międzynarodowym. Konsultant perkusji przy Centrum Edukacji Artystycznej. W roku 2022 zaproszony przez Departament Szkolnictwa Artystycznego do komisji eksperckiej opracowującej Podstawy Programowe dla klas perkusji szkół muzycznych I i II stopnia. Od roku 2018 w szeregach International Committee, największej na świecie organizacji perkusyjnej – PAS (Percussive Arts Society) (USA). Pełni również funkcję Prezydenta PAS Poland Chapter. Od roku 2022 specjalista na Europę Wschodnią w dziedzinie elektronicznych instrumentów perkusyjnych Gewa Digital Drums.

ELŻBIETA USS – JOŃSKA
Pianistka

Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Filii w Białymstoku w klasie fortepianu prof. Jana Kadłubiskiego. Dyplom uzyskała w 1998 roku. Swoje umiejętności doskonaliła biorąc czynny udział w Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez W. Obidowicza, M. O’Rourke’a, J. Rose’a oraz w Seminariach dla kameralistów pod kierunkiem M. Nosowskiej i W. Malickiego. Doświadczenie zawodowe zdobywała współpracując jako akompaniator z chórami : Białostockim Chórem Kameralnym Cantica Cantamus, Polskim Chórem Pokoju oraz Hajnowskim Chórem Kameralnym. Od 1998 roku jest wykładowcą na Wydziale Instrumentalno – Pedagogicznym UMFC Filii w Białymstoku. Obecnie pracuje jako pianista akompaniator na Kierunku Edukacji Artystycznej w klasie Dyrygentury prof. dr hab. V. Bieleckiej, dr hab. E.B. Rafałko, dr K. Miki oraz jako akompaniator wydziałowego Chóru. Od wielu lat pracuje również jako nauczyciel Fortepianu w Prywatnej Szkole Muzycznej nr 3 w Białymstoku, a od września 2017 współpracuje z Podlaskim Centrum Sztuki.

PIOTR ZAWISTOWSKI
Dyrygent, śpiewak kameralista

Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie Filia w Białymstoku (1999). Jego szczególne zainteresowania koncentrują się na śpiewie ansamblowym, którego tajniki zgłębiał na kursach mistrzowskich, m.in. prowadzonych przez zespół The King’s Singers. Był członkiem warszawskiego kwintetu wokalnego Cantus (1996–1999) chórmistrzem chóru Sine Nomine (2000–2008) oraz liderem zespołu Subtilior Ensemble (2003–2016). Współpracował także jako chórmistrz z Chórem Filharmonii Łódzkiej (2010–2011). Jako śpiewak kameralista koncertuje z wieloma zespołami polskimi  (Concerto Polacco, Capella Cracoviensis, Diletto, Ars Nova, Harmonia Sacra, Scepus Baroque) oraz zagranicznymi (Le Poéme Harmonique, Les Musiciens du Louvre, Collegium Vocale 1704). Ma w swoim dorobku nagrania radiowe oraz ponad 20 albumów płytowych. Dwukrotnie został współlaureatem nagrody „Fryderyk”. Od roku 2011 prowadzi działalność pedagogiczną na stanowisku adiunkta Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina Filia w Białymstoku.

JAN KRUTUL
Kompozytor, dyrygent.

Ukończył trzy kierunki studiów na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina: dyrygenturę chóralną (klasa prof. Violetty Bieleckiej), kompozycję (klasa prof. Pawła Łukaszewskiego) oraz dyrygenturę symfoniczno-operową (klasa prof. Tomasza Bugaja), a także Podyplomowe Studia Chórmistrzowskie w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy oraz Podyplomowe Studia Menadżer Muzyki.
Jest laureatem konkursów kompozytorskich o randze międzynarodowej i ogólnopolskiej m.in. Musica Sacra Nova (Kolonia, 2014), Opus 966 (Poznań, 2014). Jego kompozycje wykonywane były w Niemczech, Mołdawii, Holandii, Bułgarii, Włoszech, na Litwie, Białorusi, Ukrainie i w USA (w nowojorskiej Carnegie Hall) oraz na czołowych polskich konkursach i festiwalach chóralnych: m.in. w Legnicy, Barczewie, Międzyzdrojach, Rumi, czy Grand Prix Polskiej Chóralistyki w Poznaniu.
Jan Krutul dwukrotnie był stypendystą Prezydenta Miasta Białegostoku, dwukrotnie Pro Polonia – Dongsan Research Foundation (w dziedzinie kompozycji i dyrygentury chóralnej), a także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest członkiem Akademii Fonograficznej. Przez sześć ostatnich lat był dyrygentem Chóru Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie – z zespołem tym zdobył m.in. Grand Prix IV Ogólnopolskiego Festiwalu Muzyki Chóralnej Music Everywhere (Gdańsk, 2017). Był pomysłodawcą i dyrektorem Konkursu Kompozytorskiego JP2 na utwór chóralny do słów Jana Pawła II oraz dokonał prawykonania nagrodzonych kompozycji na Zamku Królewskim w Warszawie.
Aktywność kompozytorską i dyrygencką łączy z działalnością pedagogiczną na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina – Filii w Białymstoku. Pełni funkcję prezesa Stowarzyszenia Miłośników Muzyki Chóralnej Cantica Cantamus.
Strona kompozytora: www.jankrutul.pl
Miejsce imprezy
Kościół  św. Kazimierza Królewicza w Białymstoku – kościół dolny, ul. św. Kazimierza 2

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2023 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.