1388 osób online

Na białostockim dworcu zamiast kasjerki - e-kasjer

2022.11.02 17:35
Na dworcu kolejowym w Białymstoku pojawił się videomat, dzięki któremu podróżny w trakcie kupowania biletu, będzie mógł skorzystać z pomocy e-kasjera.
Na białostockim dworcu zamiast kasjerki - e-kasjer
Fot: Malwina Witkowska

Obecnie podstawowym miejscem sprzedaży sprzedaży biletów na pociąg jest tradycyjna dworcowa kasa, w której można kupić bilety na połączenia wszystkich przewoźników kolejowych. Sama spółka Polregio uruchamia ok. 150 kas, których kosztochłonność w niektórych przypadkach przekracza nawet 50%. Czynne są one średnio 12 godzin dziennie, ale już na mniejszych dworcach jedynie 7 godzin. By uzupełnić dostępność zakupu biletów na dworcach, przygotowano nowe narzędzie sprzedażowe. Będzie ono posiadało cechy kasy biletowej, dostępne będzie w godzinach uruchamianych pociągów przez Polregio, a jego kosztochłonność będzie jednocyfrowa.

- Zainspirował nas tradycyjny biletomat. Gdyby połączyć jego funkcje z funkcjonalnością tradycyjnej kasy biletowej moglibyśmy uzyskać narzędzie, które będzie posiadało oczekiwane funkcjonalności – i tak narodził się pomysł videomatu z funkcją e-kasjera - mówi Adam Pawlik, członek zarządu, dyrektor Handlowy POLREGIO S.A.

E-kasjer to osoba zlokalizowana w call center, która pomoże klientowi zakupić bilet kolejowy. Wystarczy, że pasażer przyciśnie odpowiedni przycisk na ekranie lub na obudowie videomatu i połączy się z call center. W kolejnym kroku e-kasjer wybierze zgodnie z oczekiwaniami klienta ofertę, a klientowi pozostanie jedynie zbliżenie karty płatniczej do czytnika i odebranie biletu. Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest dostępność usługi w każdym videomacie, niezależnie od jego lokalizacji.

- Funkcja e-kasjera będzie dostępna w godzinach od 6:00 do 22:00, czyli aż 16 godzin. Zakładamy, że ta dodatkowa funkcjonalność będzie stanowiła zachętę do zakupu biletu dla osób, które do tej pory nie były przekonane do korzystania z usług tradycyjnego biletomatu. Postanowiliśmy, że zrealizujemy ten pomysł w formie projektu pilotażowego, dla pasażerów 10 większych i mniejszych dworców w Polsce. Wśród nich znajduje się dworzec kolejowy w Białymstoku – dodaje Adam Pawlik.

Pierwsze videomaty w ramach pilotażu obsługują pasażerów w: Białymstoku, Jarosławiu, Krakowie, Łodzi, Opolu, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Świnoujściu i Zielonej Górze. W nadchodzących tygodniach firma Polregio zaplanowała kampanię reklamową pod hasłem "Do kolejki bez kolejki" oraz szereg eventów na dworcach, zachęcających do skorzystania z videomatów.

Videomat w Białymstoku znajduje się na dworcu przy ul. Kolejowej 11.

Videomaty są efektem wielomiesięcznej współpracy między firmami Polregio, Netią i Avista.

Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2023 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.