Shein otwiera sklepy stacjonarne w Polsce

2023.11.30 07:59
Marka odzieżowa numer 1 w ponad 113 krajach całego świata otworzy sklepy w Polsce? Nie będą to standardowe lokale, lecz stoiska typu pop-up. Do tego też w centrum dystrybucyjnym pod Wrocławiem zatrudni ponad 2 tysiące osób.
Shein otwiera sklepy stacjonarne w Polsce
Fot: pexels.com

Shein od początku stawia na zakupy online

Shein to odzieżowy gigant tak zwanej szybkiej mody (fast fashion), który błyskawicznie zdominował światowy rynek, detronizując dotychczasowych liderów, czyli Zarę i H&M (w pierwszej ósemce znalazły się też takie marki, jak Zalando, Nike, Adidas, Macy's czy Uniqlo). To firma singapurska, choć największe zakłady produkcyjne mieszczą się w Chinach. Mówi się, że Shein każdego dnia wprowadza do oferty około 6 tysięcy nowych produktów.

Przez 15 lat Shein wiódł sprzedaż wyłącznie przez internet, mocno skupiając swoje działania marketingowe na mediach społecznościowych. Niedługo może się to zmienić, bowiem jak donosi portal Wiadomości Handlowe, Shein zamierza umożliwić polskim klientom kupowanie ubrań stacjonarnie.

– Nie zawsze reklamujemy się w tradycyjny sposób w prasie czy w telewizji, natomiast od początku jesteśmy bardzo widoczni w mediach społecznościowych, gdzie jest i generacja Z. Współpracujemy z influencerami, którzy uwielbiają nasze produkty i chętnie je polecają innym – mówiła Marion Bouchut, Head of Corporate Communications and PR SHEIN France w wywiadzie udzielonym portalowi Wiadomosci Handlowe.

Pop-up store zamiast tradycyjnego sklepu

Nie ma co się jednak spodziewać klasycznych sklepów w galerii handlowej. Zgodnie z zapowiedziami będą to sklepy tymczasowe typu pop-up store, które są uruchamianie dosłownie na kilka dni, a i ich lokalizacja bywa zaskakująca (przy ruchliwych ulicach, w popularnych miejscach, na przykład związanych z kulturą).

Skąd taki wybór? Pop-up stores są otwierane w jednym celu - by osiągnąć efekt marketingowy, zrobić efekt wow.

- Mam nadzieję, że w przyszłym roku taki sklep pojawi się również w Polsce. Koncept jest bardzo skutecznym narzędziem promocji. Pop-up store działają zwykle 3-5 dni, przeważnie w dużych miastach i każdego dnia mamy w nich od 2 do 3 tysięcy odwiedzających – mówi przedstawicielka Shein.

Na ten moment nie są znane szczegóły, gdzie ani kiedy miałyby się pojawić sklepy pop-up marki Shein.

Miejsca pracy dla Polaków

Pop-up stores to nie jedyna inwestycja Shein w naszym kraju. Firma otwiera także centrum dystrybucyjne na Europę Środkowo-Wschodnią o powierzchni około 55 tysięcy metrów kwadratowych pod Wrocławiem, a dokładniej w Panattoni Park Wrocław South Hub. Pracę w tym miejscu początkowo miało znaleźć tysiąc osób, jednak teraz mowa jest o ponad 2 tysiącach osób.

- Według prognoz wartość e-commerce dla branży fashion w Europie ma wzrosnąć z około 250 miliardów dolarów w 2022 roku do blisko 400 miliardów w 2025 roku. Błyskawiczny rozwój tego rynku, a także chęć zabezpieczenia łańcucha dostaw napędzają zjawisko nearshoringu, czyli przenoszenia działalności przez firmy azjatyckie bliżej odbiorcy końcowego, na czym szczególnie zyskuje Polska - informuje Damian Kowalczyk, Development Director w Panattoni.

W planach jest też otwarcie siedziby w Dublinie w Irlandii, gdzie do końca 2023 roku zatrudnionych zostanie co najmniej 30 pracowników - od analityków danych po menedżerów finansowych i prawników.

Ewa Reducha-Wiśniewolska
ewa.reducha@bialystokonline.pl
Tagi:

1255 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39