POLECAMY
Ofiarą oszustów internetowych padł hajnowianin. Mężczyzna stracił ponad 31 tys. zł. 56-latek uwierzył w historię oszusta, który podał się za pracownika banku i poinformował, że inna osoba wzięła kredyt na jego dane.
Przestępcy posługują się różnymi metodami, aby wyłudzić pieniądze. Tym razem do hajnowskiej policji wpłynęło zgłoszenie od mężczyzny, który stracił ponad 31 tys. zł. Jak doszło do wyłudzenia? Do 56-letniego mieszkańca Hajnówki, na jego numer telefonu, zadzwonił mężczyzna z numeru jednego z banków. Podczas prowadzonej rozmowy fałszywy konsultant poinformował, że ktoś wziął kredyt na jego imię i nazwisko. Hajnowianin od razu uwierzył oszustowi i stosował się do jego dalszych wskazówek. Jak podaje KPP w Hajnówce, w celu wycofania rzekomej pożyczki, w prawdziwej aplikacji bankowej wypełnił wniosek o kredyt. Pokrzywdzony musiał wysłać pod wskazany przez "konsultanta" numer telefonu wiadomość sms o treści "proszę o anulowanie kredytu". Za namową "konsultanta" w dalszej części rozmowy 56-latek podał numer swojej karty płatniczej oraz kod CVC. Miało to zablokować płatność. Następnie oszust polecił mężczyźnie zainstalować aplikację, która będzie chronić jego pieniądze. Dzięki niej przestępca zdobył dane do logowania się na jego konto (login i hasło). Dodatkowo, w trakcie procederu "konsultant" poinformował hajnowianina, że musi on wygenerować kody blik w celu zablokowania środków na koncie. Mężczyzna łącznie stracił ponad 31 tys. zł.
Paulina Górska
paulina.gorska@bialystokonline.pl
Aktualności 19:00
Drogówka 16:40
Kultura i Rozrywka 15:00
Turystyka 14:40
Sport 14:40
Aktualności 14:30
Sport 13:23
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji