POLECAMY
To będzie jedna z najdroższych inwestycji, o ile nie najdroższa, w ciągu najbliższych 5 lat. Zachodnia obwodnica Białegostoku powstanie. W tegorocznym budżecie są pieniądze na przygotowanie jej projektu.
Zamknie trójkąt W urzędzie miejskim leży wstępna koncepcja budowy zachodniej obwodnicy Białegostoku. Jej ideą jest zamknięcie pierścienia, a właściwie trójkąta, który biegłby po obrzeżach miasta. Jego połowę już mamy – to trasa generalska oraz fragment ul. Ciołkowskiego. Nowe drogi mają to połączyć. A więc potrzebne jest dokończenie ul. Ciołkowskiego (chodzi o odcinek od ul. Mickiewicza do ul. Sulika) i wybudowanie zachodniej części obwodnicy. Stworzą ją ul. Narodowych Sił Zbrojnych, al. Niepodległości i al. Paderewskiego. - To nie jest właściwa obwodnica Białegostoku – tłumaczył odpowiedzialny za miejskie inwestycje zastępca prezydenta Białegostoku Adam Poliński. Podkreślał, że miastu i tak jest potrzebna obwodnica, która ominie jego granice. Taka jest w planach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ma ona biec przez Grabówkę, Niewodnicę, Księżyno, Choroszcz i Dobrzyniewo. Ta budowana przez samorząd nie zastąpi projektu GDDKiA i odwrotnie - obie drogi są potrzebne. Magistrat podkreślał, że trasa ma przede wszystkim zapewnić płynność przejazdu między dzielnicami, z pominięciem centrum miasta. Stworzy też lepszy dojazd do urzędu celnego. Co ważne, odciąży ul. Elewatorską, Popiełuszki, Sikorskiego i Hetmańską. Trzy etapy Pierwszy etap trasy niepodległości zacznie się przy ul. Przędzalnianej. Poprowadzi Szosą Ełcką, pod skrzyżowaniem z ul. Kleeberga i ul. NSZ. Na węźle z al. Jana Pawła II powstanie tunel drogowy. Drugi fragment obwodnicy to przedłużona w obie strony al. Niepodległości. Droga pobiegnie przez Las Bacieczki i nieużytki. Następnie pójdzie tunelem pod ul. Armii Krajowej. Również na węzłach z ul. Popiełuszki i z ul. Wrocławską będą 2-poziomowe skrzyżowania. Dalej trasa poprowadzi śladem istniejącej al. Niepodległości do ul. Hetmańskiej, gdzie planowany jest kolejny tunel. Od tunelu pod torami rozpocznie się trzeci fragment trasy, której zalążkiem jest al. Paderewskiego. Przedłużona ulica połączy się z ul. Wiadukt i dalej z ul. Ciołkowskiego. Al. Niepodległości i Paderewskiego mają powstać do końca 2018 r., rok później ul. NSZ. Brakujący fragment ul. Ciołkowskiego powinien być gotowy w 2017 r.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl
Praca 15:49
Zdrowie 15:28
Aktualności 15:10
Sport 13:32
Kultura i Rozrywka 13:30
Kraj i Świat 12:44
Kryminalne 10:00
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji