POLECAMY
Jak matematyka może rozwijać twórcze myślenie? Dlaczego na lekcjach matematyki powinno się z dziećmi rozmawiać, słuchać ich i zachęcać do szukania niestandardowych rozwiązań? Do zmian w nauczaniu matematyki będzie przekonywać Małgorzata Kwil, która 30 listopada na konferencji pt. "Nowa era w nauczaniu matematyki" wystąpi z wykładem "Pozwolić dzieciom na matematyczną aktywność".
Więcej niż połowa dzieci przedszkolnych w Polsce wykazuje zaskakującą łatwość nabywania wiadomości i umiejętności matematycznych oraz matematyczne ukierunkowanie umysłu. Jednak po kilku miesiącach edukacji szkolnej te wyjątkowe zdolności zanikają. Potwierdzają to wyniki pierwszego w Polsce testu pt. "Ogólnopolskie Badania Umiejętności Trzecioklasistów" przeprowadzonego wiosną 2011 r. Wykazały one, że jedynie 5% trzecioklasistów rozwiązało prawidłowo wszystkie zadania. Uczniowie lepiej radzili sobie z ćwiczeniami typowymi, natomiast mieli duże problemy, gdy musieli zastosować posiadaną wiedzę w niestandardowy sposób. Konferencją "Nowa era w nauczaniu matematyki" będzie okazją do refleksji, co można zrobić, aby dzieci z radością nabywały umiejętności matematyczne. Uświadomi jakie elementy warto wprowadzić na lekcjach matematyki, aby najmłodsi entuzjastycznie uczyli się tego przedmiotu. Do zmian w kształceniu matematycznym będzie inspirowała nauczycieli i pedagogów Małgorzata Kwil - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, autorka i współautorka podręczników oraz podstaw programowych z matematyki, która tworzy scenariusze zajęć, gry oraz pomoce dydaktyczne. Spotkanie odbędzie się 30 listopada o godz. 15.30 w centrum konferencyjnym przy Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania, ul. Ciepła 40. Organizatorem konferencji jest Wydawnictwo Nowa Era.
MAG
24@bialystokonline.pl
Aktualności 10:34
Sport 09:05
Kultura i Rozrywka 08:10
Aktualności 08:00
Nauka 07:50
Sport 2025.11.02 19:53
Sport 2025.11.02 09:36
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji