POLECAMY
Tylko do 16 sierpnia włącznie można składać wnioski o świadczenie postojowe. Później nie będzie już szansy na otrzymanie pieniędzy.
We wtorek (16.08) mijają trzy miesiące od zmienienia w Polsce stanu epidemii. W związku z tym, jest to ostatni dzień dla przedsiębiorców i osób wykonujących umowy cywilno-prawne, kiedy mogą wnioskować o świadczenie postojowe. Dokumenty w formie elektronicznej można składać do północy. - Wnioski mogą składać przedsiębiorcy i osoby wykonujące umowy cywilnoprawne, którzy odczuli negatywne skutki występowania w Polsce COVID-19. Aby otrzymać pieniądze, należy spełnić kilka warunków. Informacje w tej sprawie znajdują się na stronie internetowej ZUS – informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego. Dotychczas w Podlaskiem ZUS rozpatrzył 80 tys. takich wniosków. W sumie wypłacił w ramach tego świadczenia 156 mln zł. - Świadczenie postojowe przysługuje w wysokości 80 proc. kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, obowiązującego w 2020 roku – 2080 zł. Przedsiębiorca, który rozlicza podatki w formie karty podatkowej i jest osobą zwolnioną z opłacania podatku VAT, może liczyć na świadczenie postojowe w wysokości 1300 zł - informuje Katarzyna Krupicka. Trzeba mieć na uwadze, że potwierdzeniem wysłania wniosku przez PUE ZUS jest Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP). Aby sprawdzić czy dla złożonego wniosku istnieje UPP, należy w Profilu ogólnym – w skrzynce znaleźć zakładkę "Dokumenty Własne", później wejść w "szczegóły" i "pokaż poświadczenie przedłożenia". - Czy wniosek został wysłany można też sprawdzić w skrzynce Dokumenty i wiadomości - Dokumenty wysłane. Jeśli ktoś chciał wysłać wniosek do ZUS i w tej skrzynce go nie widzi, powinien sprawdzić zawartość folderu Zlecenia – Operacje do potwierdzenia. Jeśli w tej skrzynce są widoczne jakieś wnioski, oznacza to, że nie zostały one wysłane do ZUS. Aby wysłać taki wniosek można skorzystać z funkcji Potwierdź – wyjaśnia rzeczniczka. Od lipca tego roku wypłata świadczenia postojowego jest pomocą de minimis. W związku z tym wnioskujący muszą dołączyć do dokumentów oświadczenie o wielkości pomocy de minimis z ostatnich tzrech lat podatkowych (oświadczenie RPD) albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (oświadczenie RD-2). Oświadczenie RD-2 można utworzyć samodzielnie na PUE i dołączyć do wniosku.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl
Praca 15:00
Aktualności 14:50
Kultura i Rozrywka 14:40
Aktualności 14:00
Sport 13:35
Aktualności 12:30
Kultura i Rozrywka 11:30
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji