POLECAMY
Getin Noble Bank odda klientom niezasadnie pobraną opłatę za prowadzenie rachunku wraz z odsetkami - to efekt decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Getin Noble Bank zwróci pieniądze klientom. Tak zdecydował prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Postępowanie przeciwko bankowi zostało wszczęte na postawie doniesień medialnych pod koniec grudnia 2014 r. Wątpliwości prezesa UOKiK wzbudziło pobieranie przez bank opłaty za prowadzenie rachunku od kilku do kilkunastu miesięcy łącznie zamiast po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego. Zgodnie z umowami rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, które przeanalizował urząd, Getin Noble Bank, w przypadku braku określonych wpływów na konto, powinien obciążać konsumenta kosztami po upływie każdego miesiąca rozliczeniowego. Zamiast tego bank pobrał opłatę łączną, często za kilka lub nawet kilkanaście miesięcy, od konsumentów, którzy od maja 2012 r. do sierpnia 2013 r. nie zapewnili comiesięcznych wpłat na rachunek. Getin Noble Bank zobowiązał się do zmiany praktyki. Oznacza to, że odda klientom pobrane opłaty wraz z odsetkami oraz poinformuje ich o rozstrzygnięciu dokonanym przez urząd. O zasadach zwrotu należności można przeczytać w decyzji wydanej przez prezesa UOKiK.
Dorota Mariańska
dorota.marianska@bialystokonline.pl
Aktualności 14:20
Praca 14:00
Kulinaria 13:30
Aktualności 12:00
Sport 11:48
Drogówka 10:30
Biznes 10:00
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji