POLECAMY
Kobieta zainstalowała na telefonie aplikację do zdalnej obsługi urządzenia. W ten sposób dała przestępcom dostęp do swojego konta i straciła ogromne oszczędności.
Na początku czerwca 65-letnia mieszkanka Łomży padła ofiarą oszustwa. Cała sytuacja rozpoczęła się, gdy do kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Oszust przejął kontrolę nad jej zaufaniem, oferując założenie nowego konta w innym banku i przelanie tam wszystkich zgromadzonych oszczędności. Jego obietnice zabezpieczenia pieniędzy sprawiły, że kobieta uwierzyła w jego intencje. Następnie oszust przekonał 65-latkę do zainstalowania na swoim komputerze aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia. Kiedy już to zrobiła, uruchomiła aplikację bankową na swoim telefonie. Zalogowała się do bankowości elektronicznej i wykonywała wszystkie polecenia podane przez oszusta. Z niepokojem musiała zauważyć, że mężczyzna widział i kontrolował wszystkie operacje na swoim własnym urządzeniu. W momencie, gdy konta kobiety zostały zablokowane przez bank, oszust namówił ją do kontaktu z infolinią, by prosić o odblokowanie. Podając fałszywe informacje, twierdziła, że wszystkie operacje wykonywała samodzielnie i świadomie. Przez długie dni oszust codziennie kontaktował się z 65-latką, informując, że jej pieniądze wkrótce wpłyną na nowe konto, gdy tylko zostanie odblokowane. Niestety, rzekomy pracownik banku nagle przestał dzwonić. Po kilku godzinach otrzymała wiadomość z jednego z banków w którym posiadała oszczędności, że stan jej konta wynosi zero, a dodatkowo posiada debet na 7300 zł. Kobieta sprawdziła drugie konto, gdzie również zauważyła wypłatę środków. Kobieta odkryła, że utraciła ponad 188 tys. zł, rozproszonych w różnych walutach. W poniedziałek (19.05) w końcu zebrała się na odwagę i zgłosiła sprawę oszustwa miejscowym policjantom, którzy przystąpili do dochodzenia w tej sprawie. To zdarzenie pokazuje, jak istotne jest zabezpieczanie swoich danych i zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych, szczególnie gdy dotyczą one finansów. Oszuści stale opracowują nowe metody, aby wykorzystać niewiedzę i zaufanie innych ludzi. Warto pamiętać, że banki nigdy nie będą prosić o podanie poufnych danych lub żądać instalacji aplikacji zdalnego dostępu do urządzeń.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl
Kryminalne 10:10
Kultura i Rozrywka 08:10
Biznes 08:00
Aktualności 07:50
Sport 2025.10.19 14:28
Sport 2025.10.19 13:00
Sport 2025.10.19 11:44
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji