POLECAMY
Komendant Główny Policji określił łączne limity przyjęć do służby w policji na 2018 r. Już wiadomo, że w woj. podlaskim pracę znajdzie 258 osób.
Policja w tym roku będzie prowadziła kilka naborów. Wiadomo już, że zatrudnienie znajdzie 258 osób. Kto może liczyć na pracę w służbie? Nowi mundurowi są potrzebni w Białymstoku, Suwałkach, Łomży, Augustowie, Bielsku Podlaskim, Hajnówce, Grajewie, Kolnie, Mońkach, Sokółce, Sejnach, Wysokiem Mazowieckiem, Siemiatyczach i Zambrowie. Dostać się do policji łatwo nie jest. Trzeba zdać testy i spełnić mnóstwo wymogów. W szeregi ma szansę dostać się osoba z polskim obywatelstwem, która nie była karana i korzysta z praw publicznych. Inne wymogi to m.in. średnie wykształcenie i zdolność (zarówno fizyczna, jak i psychiczna) do pełnienia służby w formacjach uzbrojonych. W przypadku panów - muszą mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej. Za wszystko przyznawane są punkty. Na większe noty mogą liczyć osoby z wykształceniem wyższym, które ukończyły: prawo, administrację, ekonomię, bezpieczeństwo narodowe czy bezpieczeństwo wewnętrzne. Dodatkowo doceniane są takie umiejętności jak: tytuł ratownika lub ratownika medycznego, posiadanie uprawnień instruktora sportów walki, strzelectwa sportowego, ratownictwa wodnego, nurkowania i sportów motorowodnych. Punkty można też dostać za prawo jazdy kat. "A" i "C". Gdzie i jak złożyć dokumenty? W tym roku nabór do policji będzie prowadzony: - 20 marca – 60 osób; - 2 lipca - 60 osób; - 24 września – 75 osób; - 27 grudnia – 63 - osoby. Chętni do pracy w policji muszą złożyć podanie o przyjęcie do służby adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Białymstoku ze wskazaniem jednostki preferowanej przez kandydata. Konieczne jest też wypełnienie kwestionariusza osobowego (dostępnego na stronie internetowej policji) oraz przyniesienie: dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, kserokopii świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy, książeczki wojskowej (jeśli kandydat jest objęty ewidencją wojskową). Zgłoszenia będą przyjmowane w komendzie miejskiej przy ul. Bema 4 oraz w komendzie wojewódzkiej przy ul. Sienkiewicza 65. Jak przebiega rekrutacja? Kandydaci, którzy spełnią niezbędne wymagania napiszą test, który zweryfikuje ich wiedzę dotyczącą władzy ustawodawczej, wykonawczej, bezpieczeństwa publicznego i władzy sądowniczej. Chętni będą musieli udzielić odpowiedzi na 40 pytań (spośród 4 odpowiedzi trzeba będzie wskazać 1 prawidłową). Następna będzie "sprawnościówka", a więc test sprawności fizycznej. Trzeba będzie zmierzyć się z torem przeszkód i wykonać różne zadania w odpowiednim czasie. Kolejnym krokiem jest test psychologiczny, czyli badania przed komputerem i rozmowa z psychologiem. Wówczas sprawdza się zdolności intelektualne, stabilność, zachowania społeczne i postawę w pracy przyszłego policjanta. Na koniec chętnych czeka rozmowa kwalifikacyjna z zespołem, który zostanie specjalnie powołany przez komendanta. Później komisja lekarska ustala jeszcze zdolności fizyczne i psychiczne. Osoby, które przejdą cały etap rekrutacyjny w ciągu 3 tygodni od przyjęcia do służby są kierowane na trwający 6,5 miesiąca kurs. Odbywa się on w Szczytnie, Legionowie, Słupsku, Pile lub Katowicach. Dopiero po nim mundurowi będą mogli patrolować podlaskie ulice.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl
Aktualności 17:30
Aktualności 15:00
Biznes 14:18
Sport 14:10
Kultura i Rozrywka 14:00
Sport 13:18
Turystyka 13:03
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji