Jakie zalety ma pozycjonowanie stron?

2021.12.02 11:56
Pozycjonowanie stron to hasło, o którym często słyszymy ze względu na rosnący rynek e-commerce w Polsce i na świecie. Na czym polega dobre SEO? Jakich efektów możemy oczekiwać?
Jakie zalety ma pozycjonowanie stron?

W dzisiejszych czasach pozycja w Google często decyduje o być albo nie być wielu firm. Z tego powodu tak ważne jest zajmowanie wysokich lokat na kluczowe frazy. A tego nie osiągniemy bez skutecznego pozycjonowania.

Co to jest SEO i dlaczego jest ważne?

W przypadku wielu witryn najlepszym sposobem na uzyskanie ruchu jest SEO, czyli Search Engine Optimization. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to proces wpływania na widoczność witryny lub strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania — często określanych jako wyniki „naturalne” lub „organiczne”.

Gdy mówimy o SEO, powinniśmy mieć na uwadze trzy aspekty:

- Jest to proces, a nie jednorazowe działanie;
- Ważna jest nie tylko ilość ruchu, ale również jego jakość (na przykład ilość konwersji);
- Uwzględnienie rodzajów wyszukiwania – wyszukiwanie obrazów, wyszukiwanie lokalne czy też wyszukiwanie wertykalne.

Dzięki pozycjonowaniu stron możemy poprawić widoczność naszej witryny, co przełoży się na wyświetlenia, a w efekcie również zyski. Wysokie pozycje na kluczowych dla nas frazach gwarantują stały dopływ nowych klientów. SEO zdecydowanie jest inwestycją, która potrafi się zwrócić z nawiązką.

Zalety pozycjonowania stron internetowych

Zasadniczo strony czy sklepu nie optymalizuje się jedynie po to, aby jej widoczność była lepsza. Możemy wyróżnić pięć głównych korzyści, jakie daje nam skuteczne pozycjonowanie stron. Oto one:

1. Wzrost widoczności dotyczy nie tylko kluczowych fraz – często niejako „przy okazji” nasza strona zaczyna się również pozycjonować na tzw. fazy długiego ogona. Są one dodatkowym źródłem ruchu
2. Pozycjonowanie może pomóc w liczbie wyświetleń spoza wyszukiwarki – jeśli nasz produkt przedstawimy w odpowiedni sposób, to użytkownicy mogą chcieć dzielić się nim również na kanałach społecznościowych czy w innych zakamarkach internetu. Optymalizacja treści sprawia, że nasz produkt zachęca do opowiadania o nim innym
3. Możesz dotrzeć do klientów spoza swojej grupy docelowej – czasem zdarza się tak, że na naszą stronę trafią użytkownicy, których się nie spodziewaliśmy. Być może trafili do nas za pomocą frazy, która nie wydawała nam się szczególnie istotna
4. Twoja marka będzie bardziej rozpoznawalna – wyższe pozycje, więcej ruchu na stronie, większy rozgłos. Prawda, że proste?
5. Większy zysk – chyba nie trzeba wyjaśniać?

Komu zlecić optymalizację strony?

Na rynku znajduje się wiele firm, które świadczą usługi pozycjonowania. Jest jednak kilka czynników, na które warto zawczasu zwrócić uwagę, aby nie narazić się na wydanie pieniędzy na nieskuteczne działania.

Jeśli jesteśmy małą firmą, być może nie potrzebujemy dużej agencji, która zaopiekowałaby się naszą stroną. Jeśli jednak nasza konkurencja jest silna, nawet w takim wypadku warto rozważyć usługi pozycjonerów, którzy posiadają duże doświadczenie. W tej branży najważniejsze umiejętności zdobywa się z czasem, dlatego niektóre agencje pokroju Verseo cieszą się uzasadnioną renomą.

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]

1448 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39